رویکرد پیشگیرانه و تشویقی در حوزه بازرسی تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حوزه بازرسی و رسیدگی به شکایات، رویکرد پیشگیرانه و تشویقی باید محور کارها باشد و البته در جایی که تخلفی وجود دارد نیز باید اصلاح فرآیندها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان اظهار کرد: در سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمت به مردم توفیقی است که خداوند به ما عطا کرده و در مقابل این نعمت باید تلاش کنیم در این سازمان بزرگ و خدمت‌رسان، به خوبی فعالیت کنیم.

در پی انتصاب سیدمرتضی حسینی به سمت مشاور مدیرعامل و سرپرست اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی درباره وظایف و مسئولیت‌های مهم حوزه بازرسی افزود: دقت عمل و بررسی کارشناسانه، موضوع دیگری است که باید همواره مورد توجه قرار دهیم و بازرسی باید نقش اساسی در تصمیم‌سازی اتخاذ کند.

وی بیان کرد: امیدواریم روند تغییر و حرکت به سمت رویکرد سیستماتیک را در بازرسی سازمان شاهد باشیم و رویکرد علمی و اصلاحات فرایندی در حوزه بازرسی مورد توجه قرار گیرد. اصلاح فرآیندها باید به گونه‌ای طراحی شود که با تغییر افراد، کارکرد مجموعه دچار تغییر نشود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: از زحمات آقای امیرمصطفی حقانی در دوره تصدی مسئولیت اداره‌کل بازرسی و شکایات تشکر کرده و برای آقای سیدمرتضی حسینی مدیرکل جدید این مجموعه آرزوی توفیق دارم.

تلاش در ایجاد نگرش علمی در حوزه بازرسی

مشاور مدیرعامل و سرپرست اداره‌کل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: از حسن اعتماد مدیرعامل سازمان تشکر کرده و از زحمات آقای حقانی در دوره تصدی این مسئولیت قدردانی می‌کنم. در حوزه بازرسی تلاش می‌کنیم که نگرش علمی داشته باشیم و نگاه دستگیری و کمک به حوزه‌های مختلف سازمان را با جدیت دنبال کنیم.

سیدمرتضی حسینی افزود: نگاه بازرسی در سیستم نگاه مچ‌گیری نخواهد بود و از همراهی همه همکاران و مدیران در بخش‌های مختلف استفاده خواهیم کرد. در بازرسی نگاه کمک پیشگیرانه، فسادستیزی و حل مسائل با مشارکت واحدهای مختلف حاکم خواهد شد تا انشاءالله شرمنده خداوند و بیمه‌شدگان نشویم.

امیرمصطفی حقانی، مدیرکل سابق بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: همکاری و خدمت در سازمان تأمین‌اجتماعی، فرصتی مغتنم برای خدمت به جامعه بزرگ تحت پوشش این سازمان است و لازم است از حمایت‌ها و زحمات مدیرعامل محترم سازمان و همراهی همه همکاران در این مسیر تشکر کنم.

سید مرتضی حسینی دانش‌آموخته دکترای کارآفرینی و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای است و از سوابق مدیریتی وی می‌توان به معاونت توسعه و منابع انسانی سازمان بهزیستی، مدیر کل برنامه و بودجه کمیته امداد، رئیس دانشگاه سروش صداوسیما، مدیر کل پژوهش و مطالعات کمیته امداد، عضو هیات مدیره بیمه سینا، رئیس هیات مدیره هلدینگ توسعه تجارت پایدار، مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه‌های سرمد، دانا و سینا و دبیر فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

کد خبر: 56001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =