سالانه ۶۰ هزار نفر به جمعیت معلولان اضافه می‌شود

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در نتیجه ۳۰۰ هزار سانحه تصادف در کشور سالانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار معلول، به جمعیت معلولان کشور اضافه می‌شود، اما سازمان بهزیستی به جلسات ستادهای سفر نوروزی دعوت نمی‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، «علی‌محمد قادری» در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای معلولان در پاسخ به این سوال که نتیجه تصادفات جاده‌ای روی آمار معلولیت چقدر است، اظهار کرد: در نتیجه تصادفات جاده‌ای، معلولان با ضایعه نخاعی و بستر گرا سالانه حداقل ۲ هزار نفر هستند که آمار جدید به ۳ هزار نفر هم افرایش یافته است.

وی افزود: با این حال هیچ برنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای معلولان دارای ضایعات نخاعی ارایه نشده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: موتور تولید فقر و معلولیت از حوادث جاده‌ای است، اما در ستادهای نوروزی هیچ دعوتی از سازمان بهزیستی نمی‌شود.

قادری بیان کرد: سهم مشخص رسانه‌ای و بودجه‌ای را نیاز داریم تا مقابل این تاثیر منفی از تصادفان بایستیم، اما حتی در ستادهای نوروزی برای تبین شرایط هم دعوت نوشتیم.

وی ادامه داد: خودروسازها و راه‌سازها نقش مهمی در افزایش تصادفات جاده‌ای دارند که انتظار داریم در کاهش حوادث جاده‌ای هم نقش خود را ایفا کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال ۹۷ قانون حمایت از معلولان ابلاغ شد و ۶۱ همت بودجه سنواتی نیاز دارد که بهزیستی کمتر از ۳ همت را دریافت می‌کند.

کد خبر: 56006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =