امسال بیش از ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در لرستان صادر شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به استقبال مردم از کسب و کارهای خرد در استان گفت: امسال بیش از ۶ هزار مجوز فعالیت در مشاغل خانگی صادر شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، علی جهانی با بیان اینکه یکی مواردی که امروز در بیشتر کشورهای توسعه یافته به آن توجه جدی شده مشاغل و کسب و کارهای خانگی است، اظهار کرد: مشاغل خانگی مزایای بسیاری به ویژه برای بانوان دارند که باعث شده خیلی از افراد به سمت این نوع کسب و کارها بروند که مهمترین ویژگی آن کسب درآمد و توسعه معیشت خانوار در کنار دیگر اعضای خانواده است که ممکن است در ابتدا درآمد کمی داشته باشند یا درآمد با مخارج مساوی باشد، اما با حمایت و فرهنگ سازی درست می تواند در آینده به سود زیادی داشته باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این مشاغل را یکی از عمده مسائل روی آوردن مردم به این کسب وکارها عنوان کرد و افزود: در این راستا از سال ۱۳۹۰ در سطح کشور اعتبارات ویژه ای در حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافت که پس از فراخوان و اطلاع رسانی به مردم در استان مبالغی توسط بانکها به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: امسال در لرستان با تمهیدات لازم و همکاری‌های گسترده با دستگاههای اجرایی استان از جمله سازمان فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، توانمند سازی افراد متقاضی، بازاریابی و فروش و ادارات مرتبط در بخشهای مختلف اقتصادی ۶ هزار و ۱۱۱ مجوز فعالیت در این مشاغل صادر شد.

جهانی به مجوزهای صادر شده در دو حوزه مستقل و پشتیبان اشاره کرد و گفت: از این تعداد مجوز صادر شده ۴ هزار و ۳۲۸ طرح به صورت مستقل، یک هزار و ۷۶۰ طرح به صورت پشتیبان حقیقی و ۲۳ طرح تعاونی (پشتیبان حقوقی) در ۵۱۵ رشته شغلی بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۹۰ درصد مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی به بانوان اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: ۴ هزار و ۹۶۶ مجوز صادر شده مربوط به خانمها و یک هزار و ۱۴۴ مجوز به آقایان اختصاص دارد که نشان از استقبال بیشتر بانوان برای کسب و کارهای خانگی است.

وی در ادامه به تخصیص بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در حوزه مشاغل خانگی به لرستان اشاره کرد و گفت: از شهریور ۱۴۰۰ و از محل اعتبارات سال گذشته و امسال ۳ هزار و ۱۳۸ طرح با مبلغ ۱۷۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان به بانکهای عامل استان معرفی شده که تاکنون ۱۰۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به یک هزار و ۷۶۴ طرح مستقل و پشتیبان پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به اشتغال ایجاد شده در این حوزه اشاره و اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در دو بخش مستقل و پشتیبان زمینه اشتغال برای تعداد ۴ هزار ۴۴۳ نفر فراهم شده است.

جهانی مهمترین عامل پایداری و دوام کسب کارهای خانگی در استان را حمایت و بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی این نوع مشاغل عنوان کرد و گفت: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و بازارچه‌های موقت برای فروش محصولات مشاغل خانگی می تواند در بحث درآمد و پایداری این نوع مشاغل تأثیر گذار باشد که لازم است دستگاههای اجرایی با همکاری و هماهنگی زمینه ایجاد نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های محلی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان و جویندگان شغل برای بهره‌گیری از تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی می توانند به سایت مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ مراجعه و ثبت نام کنند.

کد خبر: 56028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =