ثبت نام بیش از ۵ هزار کارگر اصفهانی در جشنواره امتنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: پنج هزار و ۲۴ نفر از کارگران، اعضای گروه های کاری و واحدهای تولیدی و اقتصادی این استان برای حضور در سی و چهارمین جشنواره "امتنان نخبگان جامعه کار و تولید" ثبت‌نام کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، میثم مداحی با بیان این خبر اظهار داشت: استان اصفهان بالاترین نرخ مشارکت در جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار نخبه و واحد نمونه در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از پنج هزار نفر از کارگران واحدهای اقتصادی استان اصفهان در این جشنواره ادامه داد: ۲ هزار و ۶۳۶ نفر در بخش صنعت، ۹۷۰ نفر در بخش خدمات، ۵۸۳ نفر در بخش کشاورزی و ۱۷۴ واحد نمونه نیز در پورتال جشنواره امتنان ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: هم اکنون چهار هزار و ۳۶۳ طرح قابل داوری است که این طرح‌ها توسط کمیته داوران، متشکل از اساتید دانشگاه، کارشناسان اداره کل فنی و حرفه‌ای، بسیج کارخانه‌ها، اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: کارگران خلاق و مبتکر و واحد نمونه برتر که در پایان داوری بالاترین امتیاز را کسب کنند برای رقابت در سطح ملی در سه بخش کارگر نمونه، گروه کار نمونه و واحد نمونه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی خواهند شد.

مداحی با بیان اینکه این جشنواره هر سال در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری انجام می‌شود، افزود: ترویج و گسترش فرهنگ کار و خلاقیت، انگیزه‌بخشی، اعتمادآفرینی و همدلی در جامعه کار و تلاش، ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رشد و پرورش نیروی کار، نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری نخبگان جامعه کار و تلاش در روند توسعه جامعه و تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان با توجه به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب از جمله اهداف برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از کارگران است.

وی اضافه کرد: ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و ضوابط اجرایی اقدام به شناسایی و انتخاب کارگران مخترع، مبتکر و خلاق و مدیران واحدهای برتر در سراسر کشور کرده است و منتخبان ملی در هفته کارگر (اردیبهشت‌ماه سال آینده)، با حضور مقامات کشوری معرفی ‌می شوند.

"جشنواره امتنان" عنوان برنامه‌ای با افزون بر ربع قرن پیشینه است که هر سال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای "ماده ۱۹۵ قانون کار و ضوابط اجرایی آن" با هدف شناسایی و انتخاب کارگران مخترع، مبتکر، خلاق و مدیران واحدهای برتر کشور برگزار می‌شود.

نفرات برگزیده این جشنواره کار و کارگری که با مشارکت رقابتی کارگران، گروههای کار و واحدهای تولیدی برپا می‌شود با عنوان "نخبگان جامعه کار و تولید" همزمان با هفته کارگر معرفی می شوند.

کد خبر: 56032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =