اهمیت مشاغل خانگی در توسعه اشتغال سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی، توجه به مشاغل خانگی است که می تواند برای رونق اقصادی و توسعه اشتغال مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، حامد آرامش در نهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که ذیل زیست بوم ملی اشتغال مورد توجه دولت قرار دارد، مشاغل خانگی است، چرا که این نوع از مشاغل در مقایسه با سایر شغل ها، هزینه های به مراتب کمتری دارند و خانواده محور هستند.
وی افزود: رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خانگی را که از دیرباز در خانه های خود مشغول به فعالیت بوده اند را به کارگاه های گروهی تبدیل کند و تحت نظر یک فرد پشتیبان کننده انجام فعالیت نکنند تا زمینه فروش تولیدات و اتصال به بازارهای هدف بهتر فراهم شود.
رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در راستای تسهیل شرایط صدور مجوز مشاغل خانگی و حذف امضاهای طلایی، اقدامات بی نظیری صورت گرفته است، یادآور شد: در حال حاضر تمامی مجوزهای مشاغل خانگی در مدت زمان کم و بصورت الکترونیکی صادر می شود و افراد می توانند برای دریافت مجوز متناسب با نوع گرایشی که آموزش دیده اند و قصد فعالیت دارند، به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.
آرامش گفت: در سیستان و بلوچستان به نسبت متقاضیان مشاغل خانگی معرفی شده به بانک ها برای دریافت تسهیلات، به سبب کمبود منابع بانکی حاصل از عدم ابلاغ به موقع از مرکز و یا برخی مشکلاتی که افراد در بحث تضامین دارند، کمی در پرداخت ها عقب هستیم که با مکاتباتی که در سطح وزارتخانه در حال انجام است، امیدواریم این موضوع به سرعت حل شده و شاهد جذب حداکثری منابع شویم.
وی درباره دستور کار دیگر این جلسه که مربوط به گزارش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بود نیز اظهار داشت: استان در این حوزه به رغم اینکه می تواند افراد زیادی را تحت پوشش قرار دهد، به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب مزیت های این صندوق به جامعه هدف و آشنا نبودن افراد به اهمیت بیمه، به نسبت تعهد خود عقب است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: طی روزهای آینده با برگزاری نشست با تعاونی های مرزنشین، بهزیستی و فنی و حرفه ای، افرادی که در جامعه هدف آنها فاقد بیمه هستند و شرایط این را دارند که تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند، در صورت تمایل به از مزایای صندوق قرار می گیرند.

کد خبر: 56034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =