استقبال کارگران از خدمات درمانی تامین‌اجتماعی

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید دکتر چمران ساوه با اشاره به بافت کارگر نشین شهرستان ساوه میزان مراجعه و استقبال کارگران را از خدمات این مرکز درمانی بسیار چشمگیر توصیف کرد؛ به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۶ هزار نفر از خدمات بستری و سرپایی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

دکتر مهسا صابری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: بیمارستان شهید چمران یکی از سه بیمارستان فعال شهر و تنها بیمارستان تامین‌اجتماعی شهرستان ساوه است که به بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرستان که تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند، خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی در سال ۱۳۷۸ به عنوان بیمارستان جنرال شروع به کار کرده است، اظهار کرد: بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی شهید دکتر چمران ساوه در زمینی به مساحت ۱۷۱ هزار متر مربع و زیربنای بیش از ۱۴ هزار متر مربع آغاز به کار کرد و تخت‌های فعال بیمارستان در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۳ تخت رسید.

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید دکتر چمران ساوه گفت: این مرکز درمانی از بخش‌های بستری جراحی، دخلی ۱ و ۲، بلوک زایمان، بخش زنان، بخش اطفال، بخش نوزادان و بخش‌های ویژه ICU و CCU تشکیل شده است. همچنین این مرکز در حوزه خدمات کلینیک دارای درمانگاه شبانه‌روزی عمومی، درمانگاه تخصصی و درمانگاه مامایی است.

صابری تصریح کرد: در درمانگاه تخصصی این مرکز مراجعه کننده‌ها می‌تواند از خدمات زنان و زایمان، اطفال، نوزادان، داخلی، جراحی عمومی، جراحی پلاستیک، عفونی، چشم، ارولوژی، ارتوپدی، قلب‌وعروق، نوروسرجری، نورولوژی و بیهوشی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: خدمات پاراکلینیک این بیمارستان نیز از واحدهای داروخانه، آزمایشگاه، پاتولوژی، رادیولوژی، سونوگرافی، CT اسکن، نوارقلب، نوارمغز، نوار عصب و عضله، اسپیرومتری، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی و فیزیوتراپی تشکیل شده است.

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید دکتر چمران ساوه افزود: با توجه به اینکه شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور در شهرستان ساوه واقع شده است، بخش عمده‌ای از جمعیت شهر را کارگران و بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی تشکیل می‌دهد که برای دریافت خدمات درمانی خود به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

صابری اظهار کرد: بیمارستان شهید چمران یکی از سه بیمارستان فعال شهر و تنها بیمارستان تامین‌اجتماعی شهرستان ساوه است که به بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرستان که تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند، خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد.

خدمات بیمارستان از نگاه آمار

وی گفت: خدمات این مرکز درمانی از نگاه آماری به گونه‌ای است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۶ هزار و ۳۳۵ بیمار از خدمات سرپایی و ۹ هزار و ۹۵۸ بیمار از خدمات بستری بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد، ۴ هزار و ۱۵۳ بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند. همچنین در این سال، هزار و ۲۰ مورد زایمان طبیعی و ۵۸۷ عمل سزارین انجام شده است.

درمان بیماران کرونا

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید دکتر چمران ساوه همیاری این مرکز را برای درمان بیماران کرونا بسیار چشمگیر توصیف کرد و افزود: در همه‌گیری کووید۱۹ براساس مصوبات کمیته پدافند زیستی، این مرکز درمانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز درمانی بیماران کرونا معرفی شد و ۳ هزار و ۷۳۰ بیمار بستری و حدود ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا از خدمات این مرکز برخوردار شدند.

صابری در شرح جزئیات این خدمت‌رسانی، تصریح کرد: این بیمارستان از ابتدای همه‌گیری کرونا در اسفند ۹۸ تاکنون بنابر رسالت ذاتی خود، همواره با تمام ظرفیت در قالب خدمات بستری و سرپایی در پایش و درمان بیماران کرونا نقش موثری داشته است؛ تا جایی که در پیک این بیماری در شهریور ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستان به این بیماران اختصاص داشت.

وی ادامه داد: همچنین از بین بیماران بستری کرونا در این مرکز تعداد ۲۱۸ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند. از سوی دیگر ۱۳ هزار و ۱۱۰ ویال داروی رمدسیویر که داروی تخصصی کرونا به شمار می‌رود، در این مرکز به بیماران بستری و بستری موقت کرونا تزریق شده است.

کد خبر: 56039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =