«باغ سبزی»، بوستان مناسب‌سازی شده در جهت رفاه معلولان

سرپرست بهزیستی شهر تهران گفت: افتتاح‌بوستان مناسب سازی شده «باغ سبزی» در منطقه ۱۷ تهران اقدام عمرانی ارزشمندی است چرا که افراد دارای معلولیت می‌توانند در فضای آن به راحتی تردد کنند و از امکانات آن نیز برخوردار شوند.

محمود برزگر سرپرست بهزیستی شهر تهران در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: همواره دسترس‌پذیری اماکن عمومی و تفریحی یکی از مطالبات معلولان بوده و هست و خوشبختانه افتتاح باغ سبزی نیز یکی از بوستان‌هایی است که فرصت برابری را برای بهره‌مندی افراد دارای معلولیت در استفاده از فضای پارک فراهم کرد.
وی با اشاره به مساحت بیش از ۱۴ هزار مترمربع این پارک، در معرفی امکانات آن افزود: این بوستان که در جهت رفاه حال شهروندان کم توان احداث شده دارای امکاناتی نظیر آبنما و آبراه، ایستگاه تندرستی بزرگسال، ایستگاه تندرستی ویژه افراد معلول، زمین بازی کودکان، المان‌های ویژه، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال، زمین والیبال، بستکبال و بدمینتون، مسیر بساوایی، زمین چمن مصنوعی و ... است.
سرپرست بهزیستی شهر تهران اضافه کرد: در بوستان باغ سبزی، گونه‌های گیاهی مانند نارون، زیتون تلخ، توت بلوط خزان پذیر، یاس هلندی تیژ و قیچی خورده، شمشاد قیچی خورده، یاس هلندی، برگ بو، زرشک قرمز و انواع گل فصلی، انواع گیاه پوششی و ... کاشته شده است.
برزگر ادامه داد: نوسازی و بهسازی بافت محله وصفنارد، افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای کیفیت محیط زیست، مقابله با شرایط ناگوار پس از زلزله، توسعه گردشکری و پتانسیل جذب ساکنان محلی و بازدیدکنندگان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله اهداف اصلی احداث این بوستان است.
به گزارش آتیه‌آنلاین، بوستان باغ سبزی با حضور سرپرست بهزیستی شهر تهران، شهردار تهران، شهردار منطقه ۱۷و جمعی دیگر از مدیران شهری منطقه و تعدادی از معلولان کانون معلولان شهرداری تهران ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ همزمان با روزجهانی افراد دارای معلولیت افتتاح شد.
کد خبر: 56040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =