تأمین اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی پرداخت تسهیلات بازنشستگان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ اعتباری حدود پنج هزار میلیارد تومان توسط سازمان تأمین شده است.

محسن تقیانی در گفت‌وگو با آتیه‌ آنلاین اظهار داشت: برنامه‌ریزی اعطای این تسهیلات به جامعه هدف به صورت ویژه مورد توجه مدیریت سازمان قرار گرفته است که در این زمینه امسال این میزان اعتبار برای پرداخت وام‌های بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سابقه پرداخت این نوع تسهیلات در سال‌های گذشته گفت: به همین منظور بحث پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از ابتدای سال ‌جاری پیگیری شده که پرداخت این وام‌ها به ‌دنبال امضای تفاهم‌نامه با بانک رفاه کارگران بوده است.

تقیانی تصریح کرد: با توجه به اینکه سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه مستمری‌بگیران و بازنشستگان در سال گذشته ۷ میلیون تومان بود، طبق برنامه‌ریزی سازمان این مبلغ در سال‌جاری به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

اعطای تسهیلات به ۴۱۶ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تا پایان سال‌ جاری تعداد ۴۱۶ هزار نفر از مستمری‌بگیران و بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در سه مرحله نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان تسهیلات قرض‌الحسنه را دریافت کرده‌اند.

تأمین اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومانی برای تسهیلات مرحله سوم

تقیانی درباره پرداخت تسهیلات به جامعه هدف در سال جاری در سه مرحله تاکنون اظهار داشت: در مرحله سوم ارائه تسهیلات نیز ۳۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران و بازنشستگان از مزایای پرداختی این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرحله سوم برای اجرای طرح پرداخت تسهیلات به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است.

حمایت ویژه از بازنشستگان و مستمری‌بگیران با اعطای تسهیلات

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در ارتباط با اهداف این سازمان در پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش گفت: حمایت ویژه از این گروه تحت پوشش، کمک به بهبود و ارتقاء سطح معیشت و افزایش قدرت خرید آنها از اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از اسفندماه سال ۱۳۹۸ و طبق انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان بانک رفاه کارگران و سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است.

راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه

وی تصریح کرد: در مراحل بعدی پرداخت تسهیلات برای سهولت دسترسی و عدم مراجعه افراد به بانک، شعب تأمین‌اجتماعی و کانون‌های بازنشستگی، سامانه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: تفاوت مرحله بعدی پرداخت تسهیلات نسبت به مراحل قبل این است که پیش‌تر تسهیلات از طریق کانون‌های بازنشستگی انجام می‌شد، اما در آینده سامانه‌ای تحت وب با نام سامانه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه طراحی شده که دسترسی آن از طریق سایت سازمان تأمین‌اجتماعی است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان اضافه کرد: افراد مشمول باید با دسترسی به قسمت مستمری‌بگیران از طریق سامانه و با مراجعه به سایت و انتخاب بخش تسهیلات، درخواست خود را ثبت و به سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه دهند.

تقیانی افزود: در ادامه درخواست بازنشسته و مستمری‌بگیر بررسی شده و در صورت اولویت و دارا بودن شرایط دریافت تسهیلات، درخواست وی به بانک ارسال خواهد شد.

دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بدن مراجعه حضوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: به همین منظور فرد بازنشسته و مستمری‌بگیر بدون مراجعه حضوری و تنها با داشتن شرایط دریافت، در نخستین مرحله پرداختی حقوق، تسهیلات به حساب وی واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: با شرایط طراحی شده در این سامانه، فرد مستمری‌بگیر و بازنشسته بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها از طریق سایت برای دریافت تسهیلات اقدام خواهد کرد.

تقیانی ادامه داد: به همین منظور اطلاع‌رسانی لازم برای راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه در آینده نزدیک انجام خواهد شد تا مستمری‌بگیران و بازنشستگان از زمان بازگشایی سایت اطلاع پیدا کنند.

وی اضافه کرد:میزان سهمیه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران و نحوه اقدام جهت دریافت تسهیلات نیز در این سایت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سازمان تأمین اجتماعی با بیش از ۴۵ میلیون بیمه‌شده و تحت پوشش داشتن ۵۳ درصد جمعیت کشور اکنون به چهار میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر نیز خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌دهد.

تأمین اجتماعی که ۶۰ درصد کل بازنشستگان جامعه را خدمات‌رسانی می‌کند، ماهانه ۳۵ هزار میلیارد تومان به عنوان تعهدات به افراد تحت پوشش به ویژه مستمری‌بگیران و بازنشستگان ارائه می‌دهد.

کد خبر: 56107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =