خدمات شبانه‌روزی مراکز ملکی؛ قوت قلب بیمه‌شدگان

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شهید بیاری شاهرود این مرکز درمانی را به عنوان یکی از مراکز شلوغ و پرتردد توصیف کرد که بسیاری از بیمه‌شدگان منطقه و شهرهای اطراف به این مرکز مراجعه می‌کنند و از طرفی خدمات شبانه‌روزی مرکز، قوت قلب بیمه‌شدگان در دسترسی به درمان شده است.

دکتر محمدهادی عرب‌احمدی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی به عنوان یکی از مراکز پرمراجعه و معتبر در سطح شهرستان و استان شناخته شده است، افزود: این مرکز از لحاظ کیفیت و نیز کمیت ارائه خدمات از جایگاه مطلوبی در بین بیمه‌شدگان برخوردار است.

وی اظهار کرد: این مرکز شبانه‌روزی دارای بخش‌های درمانی و تشخیصی سرپایی است و خدماتی مانند ویزیت همزمان ۷ پزشک عمومی در این مرکز، سبب مراجعه بسیاری از بیماران به این مرکز درمانی می‌شود.

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شهید بیاری شاهرود، گفت: همچنین خدمات پزشکان متخصص، دندانپزشکان، خدمات آزمایشگاه، دارویی، مامایی و خدمات پاراکلینیک از جمله رادیولوژی، ادیومتری، اسپیرومتری، تزریقات و آندوسکوپی، با استقبال بیمه‌شدگان مواجه می‌شود. لازم به یادآوری است که انجام جراحی‌های سرپایی نیز به تازگی در این مرکز برای رفاه حال بیمه‌شدگان راه‌اندازی شده است.

عرب‌احمدی با بیان اینکه خدمات این مرکز علاوه بر بیمه‌شدگان با استقبال سایر افراد جامعه نیز مواجه می‌شود، تصریح کرد: عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، تنوع خدمات و تسریع و تسهیل در خدمت‌رسانی، سبب جلب اعتماد بسیاری از بیماران به این مرکز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین رایگان بودن ارائه تمامی خدمات به صورت شبانه‌روزی، سبب شده است تا علاوه بر بیماران شهرستان شاهرود، بسیاری از ساکنان شهرها و مناطق همجوار مانند میامی، کالپوس، بسطام و دیگر مناطق با فاصله زمانی بیش از یک ساعت، از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند. علاوه برآن برخی از بیماران از استان همجوار گلستان نیز برای دریافت خدمات سرپایی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شهید بیاری شاهرود، افزود: این ازدحام بیمار در فصول و زمان‌های خاص چند برابر می‌شود که با برنامه‌ریزی‌ و زمان‌بندی حضور پزشکان، ترتیبی اتخاذ می‌شود که کمترین چالش در فرآیند خدمت‌رسانی بیمه‌شدگان به وجود آید.

آمار ارائه خدمات

عرب‌احمدی با اشاره به میزان مراجعه به این مرکز درمانی از منظر آمار، اظهار کرد: سالیانه به طور میانگین ۴۲۵ هزار و ۶۸۸ مراجعه به این مرکز درمانی انجام می‌شود که این میزان شامل ۲۸۵ هزار و ۹۶۰ مراجعه به پزشک عمومی، ۳۴ هزار و ۲۶۰ مراجعه به پزشک متخصص و ۶ هزار و ۳۲۴ مراجعه به دندانپزشک است.

وی گفت: همچنین ۱۰ هزار و ۲۹۶ مورد خدمت مامایی، ۲۸۷ هزار و ۷۰۰ خدمت دارویی، ۸۲ هزار و ۲۸۴ خدمت رادیولوژی، اودیومتری، اسپیرومتری، آزمایشگاه، تزریقات و... ارائه شده است.

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شهید بیاری شاهرود، تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات این مرکز را تشکیل کمیسیون‌های پزشکی تشکیل می‌دهد به نحوی که به‌طور میانگین سالیانه ۶ هزار و ۵۶۴ بیمه شده به این کمیسیون مراجعه می‌کنند.

تعداد نیروی انسانی

عرب‌احمدی با اشاره به فعالیت ۳۱ نیروی اداری و ۴۷ نیروی کادر درمان در این مرکز، ادامه داد: این تعداد پرسنل، علاوه بر نیروهای استخدام رسمی سازمان، نیروهای قراردادی شرکتی و قراردادی ساعتی را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی، مهمترین مسأله جذب و به‌کار گیری پزشکان متخصص و دندانپزشک است که هرچند این مسأله، چالش کشوری به حساب می‌آید، اما برای رفع این کمبود، فراخوان‌های متعدد برای دعوت از پزشکان انجام شده، اما متاسفانه به دلیل برخی مسائل، استقبال خوبی از این گروه درمانگر برای فعالیت در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی نشده است. همچنین شخصا نیز بارها به صورت دوستانه با پزشکان مقیم در شهر شاهرود و حتی سایر نقاط کشور رایزنی کرده‌ام، اما متاسفانه موفق به جلب نظر آن‌ها برای همکاری با مراکز ملکی نشده‌ام.

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شهید بیاری شاهرود، با بیان اینکه مسأله جذب نیروهای متخصص به طور جدی از سوی مدیریت درمان استان پی‌گیری می‌شود، اظهار کرد: همچنین در جلسات و دیدارهای مختلف با مسولان دانشگان علوم‌پزشکی سمنان و شاهرود موضوع به‌کارگیری متخصصان بارها مطرح و درخواست می‌شود. تاکید می‌کنم؛ مجموعه پلی‌کلینیک شهید بیاری شاهرود با تمامی امکانات آماده همکاری با متخصصان و دندانپزشکان است.

مسائل پیش‌روی مرکز

عرب‌احمدی درخصوص مهمترین مسائل این مرکز درمانی، گفت: بسیاری از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی دارای مشکلاتی در زمینه‌ ارائه خدمات، تامین منابع مالی و نیروی انسانی هستند که این مرکز نیز جدا از این موضوع نیست.

وی تصریح کرد: درحال حاضر مهمترین نیاز این مرکز درمانی را جذب و به‌کارگیری کادر تخصصی درمانی اعم از پزشک متخصص، دندانپزشک و پزشکان رادیولوژیست تشکیل می‌دهد. مسائل دیگری نیز وجود دارد؛ از جمله اینکه فضای فیزیکی برخی از واحدها مانند داروخانه نیاز به بازسازی و نوسازی دارد که اصلاح و گسترش آن در دست برنامه‌ریزی است.

برنامه‌های آینده

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شهید بیاری شاهرود، در تشریح مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز، ادامه داد: هر مرکز درمانی با توجه به نوع فعالیت، باید تمام توان خود را بر خدمت‌رسانی با کیفیت در زمینه سلامت مردم معطوف کند. دست‌یابی به این هدف، نیازمند تدوین راهبردهای کوتاه و بلندمدت است که با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی منطقه اجرا شود.

عرب‌احمدی افزود: افتخار مجموعه پلی‌کلینیک تخصصی شهید بیاری این است که با داشتن کارکنانی تلاشگر و دارای وجدان کاری، توانسته‌ است خدمات خوب و با کیفیتی را با توجه به امکانات و شرایط موجود ارائه دهد.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آتی این مرکز را فراهم کردن زمینه همکاری پزشکان متخصص تشکیل می‌دهد تا امکان رفع دغدغه بیمه‌شدگان برای دست‌یابی به خدمات مناسب، میسر شود. برای تحقق این هدف، تمام توان و تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا بتوانیم با کسب رضایت ذی‌نفعان سازمان، زمینه دسترسی عادلانه به خدمات را فراهم کنیم.

کد خبر: 56297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =