پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار امیدواری کرد که وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز ترکیب معنویّت و اخلاق با علم بوده و موجب شود که علم بر مدار اهداف و ارزش‌های متعالی الهی و انسانی، همچون عدالت، اخلاق و دیگر خواهی در پرتو خداخواهی قرار گیرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، متن پیام دکتر بهرام عین‌اللهی به مناسبت سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

۲۷ آذر ماه هر سال یادآور شهادت پر افتخار انسانی مجاهد، عالمی عامل و استادی فاضل و فرزانه است. شهید بزرگوار آیت‌الله دکتر محمد مفتح، شخصیتی وارسته‌ و پارسا بود که با برخورداری از دو ویژگی «تعهد» و «تخصص»، هم مقبول جامعه دانشگاهی و هم محبوب حوزه‌های علمیه به شمار می‌آمد و از همین‌رو نام‌گذاری سالروز شهادت این اندیشمند بزرگ به عنوان «روز وحدت حوزه و دانشگاه» در کمال شایستگی و زیبندگی صورت پذیرفته است.

وحدت، رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و شرط پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است. حوزه و دانشگاه، یاریگر و مکمّل یکدیگر، دو پایه برای نظام علمی ایران اسلامی و دو بال برای پرواز به سطوح عالی انسانی‌اند.

همکاری و همدلی حوزویان و دانشگاهیان، نمایانگر ترکیبی است که اگر از معنای عمیق آن رمزگشایی شود، هم برای کشور و آینده آن بسیار پربرکت و هم برای دشمنان و نیروهای کینه‌ورزِ خارجی و ایادی داخلی آنها بسیار تلخ و گزنده و شکننده خواهد بود. این که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بر شکل گیری چنین ترکیب ارزشمندی تاکید فرموده‌اند، به‌دلیل همین معنای رمزیِ عمیق و آثار و برکات ارزشمند آن است.

وحدت حوزه و دانشگاه به این معناست که این دو مرکز تعلیم و تعلّم از حیث اخلاق حاکم بر آنها، از لحاظ نظام آموزشی و سازماندهی و از نظر محتوا به یکدیگر نزدیک شوند.

ترکیب معنویّت و اخلاق با علم موجب می‌شود که علم بر مدار اهداف و ارزش‌های متعالی الهی و انسانی همچون عدالت، اخلاق و دیگر خواهی در پرتو خداخواهی قرار گیرد.

شایسته است که امتیازات حوزه و دانشگاه همچون اخلاص، صفا، ایثار، معنویت، زهد، احترام به سنت‌های اصیل و ارزشمند از یکسو و توجه به واقعیات، نوگرایی مفید، نگرش سازنده و پویا و استفاده از روش‌های جدید و کارساز از سوی دیگر با یکدیگر تبادل و به به اشتراک گذاشته شود تا دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه به معنای واقعی، مکمل یکدیگر باشند.»

کد خبر: 56317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =