۵۱ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در همدان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) از ابتدای امسال تاکنون در این استان پرداخت شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان ، "یوسف شعبانی"با اشاره به توزیع تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان همدان اظهار داشت: پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است.
وی گفت: پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهار درصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود و جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط در استان همدان ثبت شده است اظهار داشت: بیشترین استقبال از طرح های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و مواد غذایی بوده است.
شعبانی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۰ در بخش مشاغل خانگی استان همدان جذب شده است که این روند جزو عملکردهای مطلوب در سطح کشور محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی حمایت مالی می‌شوند افزود: تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب‌وکار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال‌زایی است.
در طرح مشاغل خانگی، متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir ثبت نام می کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام می دهند، بیش از ۳۰۰ رسته شغلی در این سامانه مشخص و معرفی شده است.
بر اساس تبصره بند ۶ ماده هفت قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی «بانک مرکزی» موظف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه توزیع منابع قرض‌الحسنه برای مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی را با توجه به اولویت و اهمیت انواع مشاغل خانگی و سهم هر استان تعیین و در ابتدای هر سال به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ کند.

کد خبر: 56342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =