۱۸ هزار و ۲۰۰ شغل در سامانه رصد همدان ثبت شد

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی سامانه ملی رصد اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ۱۸ هزار و ۲۰۰ شغل ثبت شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف شعبانی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است در دستور کار این اداره کل قرار دارد افزود: نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه رصد انجام می شود.

وی ادامه داد: امسال تعهد (هدف‌گذاری) اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد شورای اشتغال کشور برای استان همدان ۲۳ هزار و ۵۰۰ مورد در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، معدنی و خدماتی با رویکرد خصوصی و تعاونی بوده است که تا پایان سال بیش از میزان تعهد پیش بینی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به تامین زیرساخت‌های اشتغال دارد و در این راستا اشتغال در بخش های خانگی، روستایی، کارآفرینی خصوصی و تعاونی ها در دستور کار قرار دارد.

شعبانی با بیان اینکه آمار اشتغال صورت گرفته از سوی بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج هنوز اعلام نشده و در سامانه ملی رصد نیز به ثبت نرسیده است افزود: پس از ثبت درخواست در سامانه کارا و تایید توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات مورد نظر از طریق بانک های عامل پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل بند ب تبصره ۱۶ با نرخ سود چهار درصد در راستای حمایت از خود اشتغالی افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی در سال ۱۴۰۱ به استان همدان اختصاص یافت که با معرفی طرح ها به بانک های عامل پرداخت می‌ شود.

کد خبر: 56346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =