بازگشت ۷۴ واحد راکد به چرخه تولید در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در طی ۹ ماه امسال، ۷۴ واحد تولیدی با ایجاد اشتغال یک هزار و ۷۳ نفر به چرخه تولید باز گشتند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، حسین مدرس خیابانی، شامگاه یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع موانع تولید که با حضور اعضا در محل استانداری برگزار شد، افزود: تعداد ۷۴ واحد صنعتی، معدنی، صنایع کشاورزی و گردشگری که به علت برخی مشکلات تعطیل، راکد و نیمه فعال شده بودند، با ایجاد اشتغال یک هزار و ۷۳ نفر در ۹ ماه سالجاری، از طریق مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند و هم اکنون در حال فعالیت هستند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: احیای واحدهای تولیدی بسیار حائز اهمیت و به منزله احداث واحد تولیدی جدید است، البته همچنان واحدهای نیمه فعال و تعطیل در استان وجود دارد که مقرر شده دستگاه‌های متولی در قالب یک طرح برنامه‌ریزی شده منسجم، مسائل و مشکلات این واحدهای تولیدی اعم از مشکلات بانکی، مالیاتی، مسائل مدیریتی، مشارکتی، تأمین مواد اولیه و بازار فروش را احصا کنند تا بتوانیم این واحدها را به چرخه احیا برگردانیم.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم دولت، احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده بود که در این استان، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تشکیل منظم جلسات و کمیته‌های کارشناسی و جلسات تخصصی در بخش احیای واحدهای تولیدی به توفیقات خوبی دست یافته است.

مدرس‌خیابانی تصریح کرد: شبکه بانکی استان همراهی خوبی با سرمایه‌گذاران دارد اما شماری از سرمایه‌گذاران به دلیل مسائل اقتصادی توان بازپرداخت تسهیلات شأن را ندارند بنابراین نیاز به حمایت دارند.

وی گفت: درخواست بخشودگی جرایم دیرکرد و استمهال تسهیلات چند واحد تولیدی بزرگ بررسی و تصمیمات خوبی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید این واحدها مصوب شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بایستی زمینه‌ای فراهم شود تا واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان بتوانند، با استفاده از فرصت و ظرفیت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن محصولات خود را در بازار به فروش برسانند و زنجیره تولید در این بخش به حرکت دربیاید.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی، استان رتبه اول تولید خرما، رتبه اول تولید میوه‌های گرمسیری و رتبه اول تولید محصولات خارج از فصل را دارد و هدف‌گذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۱ در بخش تولید مرغ هم خودکفا شویم و در بخش شیلات نیز ۴۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اعلام رضایت از عملکرد «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان» گفت: علی رغم اقدامات قابل قبول انجام شده، به منظور حمایت بیشتر و تکریم سرمایه گذاران، سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات طراحی شده که سرمایه گذاران در صورت مشاهده کم کاری دستگاه‌های متولی در فرایند اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات، می‌توانند موارد اعتراض و شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند.

مدرس خیابانی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۶۰۰ کیلومتر مرز طولانی، تنها بندر اقیانوسی و سواحل بی نظیر مکران، حرکت رو به رشد را طی می‌کند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های بی نظیر این استان استفاده و روند توسعه و صنعتی شدن استان را طی کنیم.

در این نشست ایرج حسن پور، مدیر کل صمت سیستان و بلوچستان نیز گفت: طی ۹ ماه امسال، ۶۸ درصد از مصوبات زیربنایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده که تأثیر بسزایی در احیای واحدهای راکد، تثبیت و افزایش اشتغال و همچنین در افزایش ظرفیت تولید واحدهای نیمه فعال داشته است.

شایان ذکر است در این جلسه مشکلات بانکی، تأمین نیروی انسانی فنی و متخصص بهداشت در سردخانه‌ها و واحدهای بسته بندی خرما و تعیین تکلیف بدهی تسهیلات بانکی تعدادی از واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 56355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =