بازنشستگی بیش از ۱۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت تایید شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در هشت ماهه سال جاری بازنشستگی یک هزار و ۳۷ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان، علی جهانی به اهمیت سلامت جسمی و روحی کارگران در برخی از مشاغل که ماهیت سخت و زیان آور دارند، تاکید کرد و اظهار کرد: در برخی از واحدهای اقتصادی، لاجرم مشاغلی وجود دارند که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و محیط کار غیر استاندارد وجود دارد و تنشهایی را به جسم و روان کارگران وارد می کند و اغلب اوقات باعث ایجاد بیماری‌های شغلی می شود و این دسته از شغل‌ها در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور و بررسی حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات بنگاه‌های اقتصادی توسط بازرسان کار این اداره کل بصورت مستمر پیگیری می شود، افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت کاهش آسیب‌های ناشی از مشاغل سخت به کارگران، ضمن پایش عوامل زیان آور و بررسی حفاظت فنی تجهیزات، دستگاهها و وسایل حفاظت فنی، آموزشهای لازم به کارفرمایان و کارگران در کارگاه‌های هدف ارائه می شود که طی ۸ ماهه سال جاری ۵ هزار ۳۵۶ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وی به بررسی درخواست‌های بازنشستگی بیش از موعد کارگران در دو کمیته بدوی و تجدید نظر اشاره و بیان کرد: در ۸ ماهه سال جاری ۴۱ جلسه کمیته بدوی و ۶ جلسه تجدید نظر در استان تشکیل و پرونده‌های مشاغل سخت و زیان آور با با همکاری تأمین‌اجتماعی و سایر نهادهای عضو مورد بررسی قرار گرفت.

جهانی گفت: یک هزار ۳۱۵ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان آور طی هشت ماهه امسال بررسی شد که ۹۱۳ پرونده از این درخواست‌ها مورد تایید قرار گرفت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تعداد درخواست‌های بررسی شده در کمیته تجدید نظر را ۳۱۷ پرونده اعلام کرد و افزود: ۱۲۴ درخوست نیز در این کمیته تایید و برای مراحل بعدی به سازمان تأمین‌اجتماعی استان ارسال شد.

وی تأمین سلامت جامعه کارگری و پایش مستمر تندرستی نیروی کار به عنوان قشر مولد تولید و توسعه تاکید کرد و گفت: در این زمینه اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی با همکاری علوم پزشکی استان در راستای ارتقاء سلامت جامعه کارگری و کارفرمایی و به دنبال افزایش بهره‌وری تولید از طریق نیروی کار سالم اقدام به تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای اقتصادی و کارگاههای تولیدی بالای ۵۰ نفر کرده است که تاکنون بیش از ۸۰ خانه بهداشت فعال در بنگاههای اقتصادی لرستان وجود دارد.

کد خبر: 56374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =