خرید سوابق بیمه ای دوران سربازی بیش از  ۴۲ هزار گیلانی

افزون بر ۴۲ هزار بیمه شده گیلانی در سالجاری سوابق بیمه ای دوران خدمت سربازی خود را خریداری کرده و تنها ۶ درصد از متقاضیان خرید دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه ای، به صورت حضوری فرایند آنرا طی کرده اند و از مجموع پرداخت کنندگان حق بیمه مربوطه ۹۹ درصد شرایط اقساطی را برگزیده اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تأمین‌اجتماعی استان گیلان، محمدرضا رسولی سرپرست معاونت تعهدات این اداره با اشاره به اینکه تمامی افرادی که دارای حداقل دو سال سابقه در این سازمان هستند میتوانند با پرداخت حق بیمه سهم خود بابت ایام خدمت سربازی، این مدت را به دوران سوابق بیمه ای خود بیافزایند، گفت: این امر به دنبال تحولات دیجیتالی در سازمان تأمین‌اجتماعی و گسترش دامنه خدمات غیرحضوری، برای دارندگان کارت‌های هوشمند خدمت نظام وظیفه، بدون مراجعه و از طریق سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس تمامی افراد متقاضی زیر ۵۰ سال الزاماً با داشتن کارت هوشمند قادر خواهند بود از طریق منوی مربوطه در سامانه خدمات غیرحضوری، بخش بیمه شدگان، قسمت امور بیمه شدگان نسبت به ثبت درخواست و انجام فرایندهای محاسبه و حتی پرداخت آنلاین اقدام کنند.

محمدرضا رسولی همچنین اظهار داشت: مبلغ سهم حق بیمه برای هر فرد دارای ارتباط بیمه ای با دیگری متفاوت بوده و بر مبنای آخرین دستمزد مشمول کسر حق بیمه وی خواهد بود و محاسبات برای سایر متقاضیان بر مبنای حداقل دستمزد سال انجام می گیرد.

معاون تعهدات بیمه ای تأمین‌اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: در یکسال اخیر و با هدف تسهیل شرایط و امکان بهره‌مندی بیشتر افراد از این فرصت، شرط داشتن ارتباط بیمه ای ملغی شده است. همچنین به منظور مساعدت به متقاضیان، امکان تقسیط مبلغ سهم بیمه شده تا حداکثر ۱۲ ماه وجود دارد.

شایان ذکر است، در سالجاری بیش از ۴۲۳۰۰ نفر نسبت به ثبت درخواست خرید ایام سربازی به عنوان سابقه بیمه ای در استان گیلان اقدام کرده اند که از این بین ۳۹۶۳۹ نفر تمامی مراحل فرایندهای سیستمی را به شکل غیرحضوری انجام و ۲۶۵۳ نفر نیز حضوری اقدام کرده اند.

همچنین ۹۹ درصد پرداختها در قالب اقساطی انجام و تنها ۴۶۵ فقره آنها نقدی انجام شده است.

کد خبر: 56379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =