افزایش ۴ برابری بیمه شدگان در یک سال

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی در سال جاری خبر داد و گفت: باید به سمت ارائه خدمات بیشتر و کفایت مستمری ها حرکت کنیم که این افزایش سطح درآمدی در طول عمر صندوق، بی نظیر و نشانه حمایت مردمی دولت سیزدهم است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه ایران، بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به الزامات مدیریتی در حوزه بیمه از جذب حدود ۳۶۰ هزار عضو جدید در این صندوق خبرداد و گفت: دولت، دولت مردمی و نگاهش، نگاه مردمی است. باید پیگیری مستمری نسبت به امور داشته باشیم. در استان ها و شهرستان ها، تنها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰ اداره کل دارد. این در حالی است که بالغ بر ۸۰ درصد مردم با این دستگاه و بخش های زیرمجموعه در تعامل مستقیم هستند. لازم است گفت و گوها و تعاملات بین دستگاهی تقویت شود. علاوه بر این، ما با نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری نیز جامعه هدف و اهداف مشترکی داریم.

برقراری در ادامه با اشاره به امنیت غذایی و معیشت جامعه هدف این سازمان بیان کرد: دولت به عنوان کارفرما، دو برابر حق بیمه اقشار تحت پوشش را تقبل کرده است تا افراد با رسیدن به سن دریافت مستمری از مزایای این صندوق بهره مند شوند. جمعیت هدف ما حدود ۳۰ میلیون نفر یعنی یک سوم جمعیت کشور است، اما بر اساس قانون، شرط سنی بیمه بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است، بنابراین جامعه هدف خالص ما حدود ۱۰ میلیون نفر می شوند.

وی به گذشت ۱۷ سال از زمان تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: در گذشته آهنگ حرکت صندوق، پرشتاب نبوده است. قریب به دو میلیون نفر عضو صندوق اند و شمار بیمه شدگان فعال به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می رسد. با استقرار دولت مردمی سیزدهم، «قرارگاه» کرامت با هدف جذب یک میلیون نفر عضو جدید آغاز به کار کرد و تاکنون حدود ۳۶۰ هزار عضو جدید را جذب کرده ایم که معادل فعالیت چهار سال گذشته است. در سنوات گذشته سالانه حدود ۸۰ هزار نفر به عضویت صندوق در می آمدند.

برقراری با بیان اینکه هرچقدر نگاه خلاقانه تری داشته باشیم اثرگذاری اقدامات ما بیشتر است، افزود: این صندوق همانند سازمان تامین اجتماعی تعهدات بلندمدتی چون ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت دارد. امکان نقل و انتقال سابقه از صندوق های دیگر به این صندوق و برعکس نیز فراهم شده است همچنین طبق آخرین آمار این صندوق تا پایان شهریورماه سال جاری ۲۲ هزار و ۸۷۰ نفر از مستمری سالمندی، ۸۲ هزار و ۴۰۷ نفر از مستمری بازماندگان و ۹ هزار و ۳۳۶ نفر از مستمری ازکارافتادگی کلی و ۴۹ هزار و ۵۰۸ نفر از مستمری بازنشستگی پیش از موعد و در مجموع ۱۶۴ هزار و ۱۲۱ نفر از مستمری های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: باید به سمت ارائه خدمات بیشتر و کفایت مستمری حرکت کنیم. به همین منظور سطوح درآمدی در سال جاری ۶۰ درصد افزایش یافت که در طول عمر صندوق، بی نظیر و نشانه حمایت مردمی دولت است. برای سال آینده نیز جدای از افزایش سنواتی، پیشنهادهایی جهت افزایش دوباره سطوح درآمدی ارائه داده ایم. افزایش سطوح درآمدی که با افزایش حق بیمه پرداختی و افزایش حق بیمه سهم کارفرمایی دولت همراه است، افزایش و کفایت مستمری ها را شاهد خواهیم بود. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه یکی از مولفه های عدالت اجتماعی، گسترش چتر بیمه ای است، گفت: این بیمه اختیاری است باید آن را بخوبی تبیین کنیم و به جامعه بشناسانیم. این صندوق، جوان و دارای قابلیت های ویژه است. از حالا باید برای دوران آتی برنامه ریزی داشته باشیم و بر اساس محاسبات بیمه ای حرکت کنیم تا ثبات و پایداری صندوق حفظ شود. ضریب پشتیبانی بیمه پرداز به بازنشسته این صندوق ۱۰ به یک و بسیار مطلوب است.

وی با تاکید بر بیانات رهبری در خصوص عشایر بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند عشایر ذخیره انقلاب هستند و از مناظر مختلف که نگاه می کنیم این قشر مستحق حمایت های اجتماعی بخصوص بیمه هستند. خدمت به این قشر وظیفه ما را مضاعف و تکلیف مان را دوچندان می کند. رهبری نیز تاکید دارند که دستاوردهای انقلاب باید بازگو شود. یکی از این دستاوردها همین خدمات بیمه ای است. اگر چتر بیمه گسترده شود می توان جلوی بروز آسیب های اجتماعی و آسیب های ناشی از سالمندی و دوران بیماری را گرفت. چرا که وقتی فرد به سنین بالا برسد مستمری دریافت می کند و می توان با تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف این صندوق از فقر سالمندی در کشاورزان، روستاییان و عشایر جلو گیری کرد.

برقراری افزود: حدود ۳۰ میلیون عشایر، روستایی و کشاورز داریم. با توجه به شرط سنی ثبت نام در این صندوق تا کنون ۲.۵ میلیون نفر عضو صندوق شده اند و هدف گذاری کردیم ظرف یک سال یک میلیون عضو جدید به صندوق افزوده شوند که اقدامات لازم آغاز شده و تا کنون ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش در آمده اند که به اندازه میزان جذب چهارسال گذشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در پایان صحبت هایش مطرح کرد: در این صندوق بیمه شدگان با ۸ سطوح پرداختی روبه رو می شوند تا جامعه هدف ما حتی با کمترین درآمد هم شرایط پرداخت حق بیمه شان را داشته باشند و در پایان ۱۵ سال و سن ۶۵ سالگی بتوانند از مزایای آن برخوردار شوند. در سطح یک، بیمه شده ۵۰هزار تومان در ماه پرداخت می کند و سهم دولت دو برابر پرداختی فرد خواهد بود به این صورت که دولت به عنوان کارفرما به ازای فرد بیمه شده در سطوح یک ۱۰۰هزار تومان به صندوق واریز می کند. سطح دو ۵۷هزار تومان سهم پرداختی بیمه دارند و دولت برای این گروه ۱۱۵هزار تومان به بیمه واریز می کند. این سطوح ادامه دارد تا سطح ۸که بالاترین سطح درآمدی ما خواهد بود که برای این گروه پرداختی بیمه توسط فرد ۱۳۳هزار تومان و سهم دولت ۲۶۶ هزار تومان است و این تعرفه بیمه ما برای سال ۱۴۰۱ است.

کد خبر: 56422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =