رشد ۱۵/۴ درصدی مراجعه به مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی

مدیر درمان اداره کل تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست امسال میزان مراجعه بیماران به مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی ۱۵.۴ درصد رشد دارد که نشان از مراجعه کمتر مردم به پزشکان بخش خصوصی و رویکرد مثبت آنان به مراکز تأمین‌اجتماعی است.

به گزارش آتیه آنلاین، دکتر علی رضازاده با بیان اینکه در خراسان رضوی سه بیمارستان و ۱۸ درمانگاه تأمین‌اجتماعی فعالیت دارد، افزود: از مجموع سه بیمارستان، دو باب در مشهد و یک باب در شهرستان تربت حیدریه فعالیت دارد.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع مراکز سرپایی تعداد ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در شهرستان‌های استان مشغول ارائه خدمت هستند.

رضازاده با اشاره به روند خدمت رسانی به بیمه شدگان تأمین‌اجتماعی در استان، گفت: طی یک سال گذشته دو مرکز سرپایی در شهرستان‌های خواف و درگز که تا قبل از آن فاقد مرکز سرپایی بوده اند، احداث و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یک و نیم میلیون نفر به مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی مراجعه به پزشک داشته‌اند، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵.۴ درصد رشد داشته است که رشد قابل توجهی است.

مدیردرمان تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه در بخش خصوصی تعرفه گران‌تر است شاهد استقبال بیشتر مردم از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی هستیم.

وی افزود: در حوزه بستری نیز طی نیمه نخست امسال حدود ۲۲ هزارو ۵۰۰ مورد بستری داشتیم که نسبت به سال گذشته ۷.۶ درصد رشد بستری داشته است.

مدیر درمان اداره کل تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی افزود: همچنین در اعمال جراحی طی نیمه اول سال حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ اعمال جراحی با حدود ۳۰ درصد رشد انجام شده است.

رضازاده در پایان گفت: علت این میزان رشد عدم مراجعه مردم در مدت مشابه پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

کد خبر: 56427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =