تاکید وزرای بهداشت ایران و عراق بر گسترش همکاری در حوزه سلامت

وزرای بهداشت و درمان دو کشور ایران و عراق در بغداد، با یکدیگر دیدار و درباره ارتقای همکاری‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دو کشور با یکدیگر تبادل نظر کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان که صبح سه‌شنبه وارد بغداد شده است، در دیدار دکتر صالح مهدی الحسناوی، همتای عراقی خود آخرین راهکار تبادل استاد و استفاده دانشجویان عراقی از تجربیات پزشکی ایرانی را مورد بررسی قرار داد.

در این دیدار برخی نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس و سفیر ایران در بغداد نیز حضور داشتند.

دکتر صالح مهدی الحسناوی وزیر بهداشت عراق نیز با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های طبی میان دو کشور گفت: با همتای ایرانی خود نسبت به تشکیل کار گروهی ویژه، متشکل از متخصصان ایرانی و عراقی برای ارتقای همکاری‌های پزشکی تاکید کردیم و قرار است به زودی دولت عراق افزون بر همکاری‌های دانشجویی از تجربیات پزشکی ایران در معالجه بیماران صعب‌العلاج استفاده کند.

استفاده وزارت بهداشت عراق از تجهیزات و لوازم پزشکی ایرانی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

وزیر بهداشت کشورمان همچنین در کنفرانس خبری با همتای عراقی خود با اشاره به تلاش دو کشور برای ارتقای همکاری‌های طبی و آموزش پزشکی افزود: با سفر به کربلا، اولین شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران را در این شهر افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات این شعبه از دانشگاه علوم پزشکی تماما از سوی دولت عراق و عتبه حسینی تامین شده است، افزود: نیروی انسانی و استادان این شعبه همگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و این استادان با توجه به دروسی که برایشان در شعبه بین‌الملل کربلا در نظر گرفته شده قرار است مرتبا و با هماهنگی‌های صورت گرفته به کشور عراق تردد کنند.

کد خبر: 56594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =