بورس با روند نزولی به کار خود در هفته جاری پایان داد

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه (۱۴ دی) با کاهش ۱۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بازار سهام در معاملات امروز برای چهارمین روز در هفته جاری روندی نزولی را طی کرد، به طوریکه شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۲۱۷ واحد کاهش یافت و رقم ۴۷۳ هزار و ۱۹۹ واحد را ثبت کرد.

از سویی امروز ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با افت ۲.۵۰۰ میلیارد تومانی، به رقم ۶.۱۰۰ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۴۶ میلیارد تومان وارد بازار کردند. به نظر می‌رسد همچنان بورس می‌تواند به روند خوب خود ادامه دهد، اما نکته مهم این است که بورس برای عبور از محدوده ۱.۶ میلیون واحدی نیاز به کفسازی دارد که این موضوع ممکن است چند صباحی بازار سهام را با روند نوسانی روبرو سازد، حال باید دید که این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنان بورس عقب‌مانده‌ترین بازار نسبت به بازارهای رقیب است و همین موضوع جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد، بنابراین تا پایان سال می‌توان انتظار داشت که بورس همچنان بتواند در مسیر رشد قرار داشته باشد، اما این مسیر به تبع با نوساناتی روبرو خواهد بود.

این درحالیست که روز چهارشنبه نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی، بانک ملت، بانک پارسیان، ایران خودرو و بانک صادرات ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز امروز با ۱۶۱ واحد کاهش تا رقم ۲۰ هزار و ۲۱۵ واحد نزول کرد. همچنین نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، پالایش نفت لاوان، مدیریت انرژی امدی تابان هور، بهمن دیزل و بیمه کوثر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

کد خبر: 56792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =