ارایه خدمات بهزیستی به بیش از ۲۶۰ هزار زن سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۲۶۰ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش، درباره خدمات حمایتی سازمان به این جعمیت گفت: پرداخت مستمری ماهیانه و کمک هزینه‌های ودیعه مسکن و تحصیلی دانش‌آموزان تحت پوشش و همچنین ارائه تسهیلات معافیت سربازی جهت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار تحت‌پوشش فاقد همسر از عمده‌ترین خدمات قابل ارائه سازمان به آنها به شمار می‌آیند.

نرجس خاتون اسعدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: بهبود تغذیه خانواده‌های تحت‌پوشش و ارائه سبد غذایی، سلامت جسمی زنان و اعضای خانواده‌های تحت پوشش (کمک هزینه درمان و غربالگری) و کمک به تأمین لوازم ضروری از دیگر جمله خدمات حمایتی هستند.

وی با تاکید بر شاغل‌نبودن ۲۵ درصد از این زنان سرپرست خانوار گفت: ماهانه مبلغ ثابتی بر اساس بعد خانوار به خانواده‌های تحت پوشش به منظور تأمین هزینه‌های اولیه زندگی افراد و خانواده‌های تحت پوشش، به عنوان مستمری پرداخت می‌شود. حداقل مبلغ این مستمری ۴۲۰ هزارتومان و حداکثر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

اسعدی برنامه تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی (گروه خودیار) را یکی از برنامه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خواند و افزود: گروه همیار زنان سرپرست خانوار، آماده‌سازی شغلی و پرداخت سرمایه کار و آموزش مهارت‌های زندگی ویژه بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها از خدماتی است که در راستای توانمندسازی این گروه هدف ارائه می‌شود.

وی پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایری و بیمه اجتماعی زنان شهری و همچنین پرداخت شهریه دانشجویان خانواده‌های تحت پوشش را از دیگر برنامه های سازمان در جهت توانمندسازی زنان عنوان کرد.

اسعدی درباره برنامه آماده‌سازی شغلی مبتنی بر آموزش‌های کاربردی سازمان گفت: این برنامه در ارتقای دانش و مهارت‌های کارآفرینی، کسب و کار و مهارت‌های شغلی موثر است. خدمت‌گیرندگان دارای شرایط اشتغال، در مدت مدت زمان محدود از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده و آماده حضور در بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به پرداخت مبلغی به منظور تامین سرمایه کار و توسعه یک کسب و کار اثربخش و پایدار به جامعه هدف، افزود: ۱۸ میلیون تومان به صورت بلاعوض به عنوان سرمایه کار به زنان سرپرست خانوار طبق دستورالعمل‌های مالی دفتر پرداخت می‌شود و همچنین این افراد می‌توانند به منظور بهره‌مندی از تسهیلات ارزان و کم‌بهره از سوی سازمان به بانک‌ها معرفی شوند.

کد خبر: 56874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =