صدور ضمانت‌نامه تعاونی‌های دانش‌بنیان تا سقف یک میلیارد تومان

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تصمیمات گرفته شده در حوزه تسهیلات تعاونی‌ها، صدور ضمانت‌نامه تعاونی‌های دانش‌بنیان تا سقف یک میلیارد تومان رایگان شده است.

مهدی مسکنی به آتیه‌آنلاین گفت: اکنون نیز صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی این ضمانت‌نامه‌ها را تا سقف مشخص شده برای تسهیل دریافت تسهیلات توسط تعاونی‌های دانش‌بنیان بر عهده دارد.

وی افزود: کاهش سود تسهیلات دریافتی نیز شامل تمام تعاونی‌هایی است که برای دریافت تسهیلات از همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند. این میزان از ۱۲ درصد با سیر کاهشی به هفت درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام تسهیل اقدامات و سیاستگذاری‌ تعاونی‌ها رابه دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به تخصیص ۲ هزار میلیارد تومانی تسهیلات مربوط به بخش تعاونی‌ها، طرح‌های مرتبط با این حوزه به بانک‌ها ارسال شده است.

معاون وزیر کار ادامه داد: از این میزان اعتبارات اختصاص داده شده، حدود ۲۵ درصد تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت شده است و باقیمانده این مبلغ اعتباری و تسهیلاتی در حال پرداخت به تعاونی‌های مربوطه است.

وی با بیان اینکه تأمین منابع پرداختی تسهیلات اشاره شده به تعاونی‌ها در حال پیگیری و انجام است، گفت: در این بین مشکلات و چالش‌های تعاونی‌ها به‌خصوص در حوزه تضامین دریافت تسهیلات، مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها نقش تسهیلگری در این‌باره ایفا می‌کند.

مسکنی همچنین افزود: در این راستا با کاهش هزینه‌های صندوق ضمانت و صدور اعتبارنامه، تلاش در ارائه خدمات به تعاونی‌ها و تسهیل فعالیت بخش تعاون داشته‌ایم.

فعالیت ۱۰۱ شرکت تعاونی دانش‌بنیان در کشور

معاون امور تعاون وزارت کار در ادامه از فعالیت ۱۰۱ شرکت تعاونی دانش‌بنیان در کشور خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با توجه به نامگذاری شعار سال در ارتباط با حمایت از اقدامات دانش‌بنیان، بخشی از اشتغال‌زایی کشور در بخش تعاون توسط این شرکت‌ها صورت گیرد.

مسکنی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ شرکت تعاونی در مرحله ارزیابی جهت تبدیل شدن به دانش‌بنیان هستند و طبق هدف‌گذاری انجام شده تعداد ۲۵۰ تعاونی تا پایان سال دانش بنیان خواهند شد.

بررسی و برآورد منابع احیای تعاونی‌های دانش‌بنیان

معاون امور تعاون وزیر کار درباره تأمین منابع مالی جهت حل چالش‌های تعاونی‌های دانش‌بنیان بیان کرد: بررسی و برآورد میزان منابع لازم برای احیای تعاونی‌های حوزه دانش‌بنیان و تسریع این موضوع در نشست‌ با مدیران عامل بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید برگزار دنبال می‌شود.

وی در ادامه افزود: رفع موانع موجود در حوزه فعالیت شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان و احیای فعالیت آنها به طور خاص در حوزه تسهیلات و حمایت‌های قانونی در دستور کار است.

مسکنی با اشاره به اینکه ۶۱۲ شرکت دارای ظرفیت‌های دانش‌بنیانی در سطح کشور شناسایی و احصاء شده است گفت: ۱۰۱ مورد از این شرکت‌ها در قالب تعاونی مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین اضافه کرد: ۵۱۱ مورد از شرکت‌های مذکور نیز در حوزه فعالیت‌ها و اقدامات دانش‌بنیان نیازمند حمایت‌های تسهیلاتی و غیره هستند.

کد خبر: 56890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =