بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود

بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن‌کریم ویژه کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف گسترش و ترویج اندیشه‌های قرآنی و فرهنگ دینی با حضور کارکنان این سازمان، شرکت‌ها و موسسات تابعه و اعضای خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نهایی و بین‌دستگاهی برگزار می‌شود.

کارکنان شاغل در تأمین‌اجتماعی، کارکنان بیمارستان‌های تابعه هلدینگ سلامت سازمان، افراد شاغل در بانک رفاه کارگران، موسسات و شرکت‌های تابعه اعم از شرکت‌های تکلیفی و تابعه شستا امکان حضور در این مسابقات را شرکت خواهند داشت. همچنین همسر و فرزندان بالای ۱۵ سال این کارکنان نیز امکان شرکت در این دوره از مسابقات را دارند.

در ادوار گذشته مسابقات قرآن تأمین‌اجتماعی، تنها کارکنان شاغل در سازمان امکان شرکت داشته‌اند و در این دوره دامنه شرکت‌کنندگان به تمامی مجموعه‌های تابعه و اعضای خانواده کارکنان افزایش یافته است.

مسابقات قرآنی کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در سه‌ مرحله مقدماتی، نهایی و بین‌دستگاهی و در ۶ رشته اصلی حفظ، مفاهیم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

مسابقات اذان، نهج‌البلاغه و حفظ ۵ جزء قرآن‌کریم فقط در مرحله مقدماتی و رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل در مراحل مقدماتی، نهایی و بین‌دستگاهی برگزار می‌شود. رشته مفاهیم نیز تا مرحله نهایی برگزار خواهد شد.

مرحله مقدماتی این مسابقات در بین همکاران دستگاه و در سطح ادارات‌کل استانی و شرکت‌های تابعه سازمان برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ قرآن‌کریم، دوشنبه ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به‌صورت همزمان در سراسر کشور و در سطح دستگاه‌ها و مسابقات رشته‌های مفاهیم و نهج‌البلاغه نیز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

مرحله نهایی با حضور منتخبان مرحله مقدماتی (نفرات اول) دستگاه و در یکی از استان‌ها برگزار خواهد شد. مرحله بین‌دستگاهی نیز با حضور منتخبین هر دستگاه از جمله تأمین‌اجتماعی، بانک رفاه کارگران، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی و سایر شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان برگزار خواهد شد.

به منظور ایجاد رقابت عادلانه، شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ قرآن که در دوره‌های قبل این مسابقات به مرحله نهایی راه یافته‌اند، امکان شرکت در مقاطع پایین‌تر را ندارند. به عنوان مثال حافظ کل راه یافته به مرحله نهایی در سال‌های گذشته، امکان شرکت در مسابقات مقدماتی مسابقات سال‌جاری در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء یا پایین‌تر را ندارد.

همچنین به ‌منظور تشویق شرکت‌کنندگان حائز رتبه‌های پایین‌تر، نفرات اول مرحله نهایی بیست‌وسومین دوره مسابقات سال ۱۴۰۰ در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان مجاز به شرکت در همان رشته از مسابقات نیستند اما می‌توانند در سایر رشته‌ها شرکت کنند. رشته‌های نهج‌البلاغه و مفاهیم به ‌دلیل" تغییر منبع آزمون" و رشته حفظ از این قاعده مستثنی هستند.

کد خبر: 56941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =