شکل‌گیری مشاغل جدید در بستر اقتصاد دیجیتال

حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس حوزه فضای کسب و کار با اشاره به اثرگذاری گسترش فعالیت اشتغال و تولید در فضای دیجیتال گفت: به تبع شکل‌گیری رویکرد اقتصاد مجازی، مشاغل بسیاری تعریف می شوند.

حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال و گسترش اشتغال در این بخش، توسعه آموزش در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با آن موجب حضور فعالانه دانشجویان در این بخش خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: در کشور ما بسیاری از فرصت‌ها و زمینه‌ها در توسعه مشاغل بخش‌های گوناگون از جمله فضای کار اقتصاد دیجیتال مورد توجه قرار نگرفته است.

این کارشناس حوزه فضای کسب و کار اضافه کرد: به عنوان مثال فعالیت اقتصادی و اشتغال در حوزه فضای مجازی به میزان کافی مورد استفاده نبوده است و به عبارتی سیاست‌گذاری و اقدام در این حوزه در دهه‌ اخیر مغفول مانده است.

حاج‌اسماعیلی ادامه داد: با افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در بازارکار، تولید و اشتغال، می‌توان تاثیر اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار بلندمدت در حوزه فضای مجازی را در بستر کسب و کار کشور مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه سهم این نوع اقتصاد در کشور ما تقریباً نزدیک به صفر است، افزود: به تعبیری در بهره‌برداری از فرصت‌های اشتغال و تولیدی مرتبط با حوزه مجازی هنوز هیچ اقدام و هدف‌گذاری قابل توجهی صورت نگرفته است.

این کارشناس حوزه بازارکار افزود: اشتغال افراد در بخش اقتصاد دیجیتال و توسعه تولید مرتبط با آن با حضور افراد دانش‌آموخته و دارای مهارت‌های این حوزه امکان‌پذیر است.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع کشور ما تا به حال از امکان و فرصت مهارت‌آموزی و اشتغال مربوط به تکنولوژی‌های جدید بهره‌مند نشده‌ایم و در این‌باره نیازمند تدوین استانداردهای جدید مهارتی منطبق بر الزامات روز این نوع اشتغال و اقتصاد هستیم.

حاج‌اسماعیلی گفت: توسعه فعالیت‌های اقتصاد فضای مجازی و گسترش اشتغال و تولید در این بخش، علاوه بر پایین آوردن نرخ بیکاری، رشد بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید و اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: 56955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =