روند افزایشی جمعیت سالمند در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: جمعیت سالمندان استان اردبیل در چند سال گذشته روندی افزایشی داشته و به ۱۱۹ هزار نفر رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین، حامد رضایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی، افراد بالای ۶۰ سال سالمند به شمار می‌آیند، اظهار کرد: جمعیت سالمندان استان اردبیل در چند سال گذشته روندی افزایشی داشته و به ۱۱۹ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ثبت احوال شهرهای نیر و کوثر بالاترین جمعیت سالمند استان اردبیل را دارند و همه ساله بر این تعداد افزوده می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم با این روند در سال‌های آینده بر تعداد جمعیت سالمندی و میان‌سالی استان افزایش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان اردبیل در سن سالمندی قرار دارند، بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی سالمندان و زیرساخت‌های لازم برای حمایت از جمعیت سالمندان لازم و ضروری است.

رضایی بر توسعه مراکز خدمات روزانه و شبانه‌روزی برای سالمندان تاکید کرد و گفت: در صدد راه‌اندازی خانه‌های حمایتی به ظرفیت ۱۰ نفر هستیم تا در این خانه‌ها نیز سالمندان در کنار هم بتوانند فضای خاطره‌انگیز، پرنشاط و شادابی را سپری کنند.

وی افزود: خدمات رسانی به سالمندان در استان هزینه بر بوده و در صورت نبود سیاستگذاری‌های لازم برای جوان سازی جمعیت در آینده با بحران جمعیت جوان در استان مواجه خواهیم شد چرا که معتقدیم جامعه جوان جامعه توسعه مدار است.

کد خبر: 57024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =