برخورداری زنان سرپرست خانوار تحت‌پوشش بهزیستی از مزایای بیمه‌ای

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت‌پوشش این دفتر، از مزایای بیمه تامین اجتماعی شهری و روستایی برخوردار شده‌اند.  

نرجس‌خاتون اسعدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی را یکی از مشارکت‌کنندگان در اجرای طرح بیمه‌ اجتماعی افراد تحت‌ پوشش سازمان خواند و افزود: بیمه‌ اجتماعی یکی از راه‌های فراهم‌آوری رفاه‌ نسبی برای اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش و ساکنان مناطق محروم کشور است به همین جهت سازمان بهزیستی کشور نیز در راستای توانمندسازی و حمایت از زنان مددجوی سرپرست خانوار خود، پرداخت حق بیمه اجتماعی آنها را مطابق با بند (ب) ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و قانون برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود قرار داده است.
وی سازمان هدفمندی یارانه‌ها،سازمان تأمین‌اجتماعی (برای زنان سرپرست‌خانوار شهری تحت‌پوشش) و صندوق بیمه‌روستایی و عشایر (برای زنان سرپرست خانوار روستایی تحت‌پوشش) را از سازمان‌های همکار در اجرای طرح بیمه اجتماعی دانست و تاکیدکرد: نرخ حق بیمه در صندوق بیمه‌روستایی و عشایر ۱۵ درصد است و ۱۰ درصد آن را دولت به عنوان کارفرمای این گروه از جامعه متقبل می‌شود.
اسعدی حمایت ویژه از خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: گسترش پوشش بیمه اجتماعی از طریق پرداخت بخشی از حق بیمه گروه‌های هدف به تشخیص وزارت رفاه و تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد. بسیاری از این مددجویان نسبت به مزایای این طرح بیمه‌ای آگاهی چندانی ندارند و یا بعضا توان مالی آنها محدود است بنابراین باید اطلاع‌رسانی مناسب درباره این فرصت بیمه‌ای و ترغیب آنها به بهره‌مندی از آن صورت گیرد.
به گزارش آتیه‌آنلاین، طبق آمار سال جاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تعداد ۵۵۸ هزار و ۴۳۳ نفر از اعضا را که شامل بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران است، زنان روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند. به طوری که در این صندوق بیمه اجتماعی، ۴۴ هزار و ۲۹ نفر به عنوان زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری، مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۳۳۸ هزار و ۵۷۵ نفر از زنان به عنوان زنان ساکن روستا، ۹ هزار و ۳۶ نفر به عنوان ساکنین مناطق عشایری و ۳۴ هزار و ۸۷۲ نفر به عنوان زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری، مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در زمره بیمه‌شدگان و اعضای صندوق هستند.
کد خبر: 57073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =