کاهش پرداختی‌های بازنشستگان با رشد سهم ۱۲۰ درصدی بیمه تکمیلی

رییس امور فرهنگی اداره کل تأمین اجتماعی لرستان گفت: با افزایش سهم ۱۲۰ درصدی بیمه تکمیلی از سوی سازمان، به طور یقین پرداختی‌ها بابت هزینه‌های درمانی از جیب مستمری‌بگیران و بازنشستگان کاهش می‌یابد.

حجت آرین در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اعلام کرد: سازمان تأمین اجتماعی در راستای توسعه خدمات درمانی بازنشستگان مسئولیت حمایتی و مدیریتی به عهده دارد که در سال‌جاری با افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و رشد ۱۲۰ درصدی سهم سازمان در پرداخت حق‌بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران، علاوه بر سهولت بیشتر در دسترسی به خدمات درمانی، در کاهش میزان پرداختی از جیب این قشر تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: افزایش‌های اعمال‌شده در حوزه بیمه تکمیلی بازنشستگان در دوره جدید مدیریتی تأمین‌اجتماعی، به دلیل کاهش پرداخت‌های از جیب این گروه از جامعه هدف، رضایتمندی آنان را به دنبال داشته است.

توسعه بیمه تکمیلی برای بیش از چهار میلیون مستمری‌بگیر

رییس روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی لرستان افزود: سازمان در سال‌های اخیر به دنبال ارائه خدمات حوزه درمان به اقشار تحت پوشش از جمله بازنشستگان و مستمری‌بگیران بوده است.

وی در ادامه گفت: توسعه بیمه تکمیلی درمان ر در راستای پوشش حداکثری درمانی برای بیش از ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار بازنشسـته در دستور کار تأمین اجتماعی قرار گرفت تا از این گروه در حوزه درمان حمایت‌های ویژه‌ای شود.

آرین ادامه داد: با توجه به اینکه بازنشستگان به خاطر شرایط سنی به تأمین کامل پوشش درمانی نیاز دارند، سازمان تأمین‌اجتماعی هم نسبت به تقبل سهم ۵۰ درصدی حق‌بیمه تکمیلی بازنشستگان اقدام کرده است.

رضایت بازنشستگان به دلیل کاهش هزینه‌های درمانی

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از رضایت بازنشستگان و مستمری‌بگیران در راستای این اقدام سازمان تأمین اجتماعی، به دلیل کاهش هزینه‌های پرداختی درمان از جیب آنان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: رشد سقف تعهدات تأمین‌اجتماعی در بخش خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش در سال جاری افزایش رضایتمندی ذینفعان سازمان را به دنبال داشته است.

آرین افزود: تأمین خدمات کامل درمانی، ارتقاء کیفیت سلامت، رشد رضایتمندی و افزایش اعتبار اجتماعی سازمان، بخشی از مزایای توسعه خدمات درمانی در قالب خدمات مراکز ملکی، بخش‌های درمانی طرف قرارداد و در حوزه بیمه تکمیلی برای بازنشستگان محسوب می‌شود.

نگاه ویژه تأمین اجتماعی به ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان

رییس امور فرهنگی اداره کل تأمین اجتماعی لرستان گفت: با توجه به افزایش سهم سازمان از پرداختی بیمه تکمیلی رویکرد مثبت رضایتمندی بازنشستگان از سوی کانون‌های بازنشستگی اطلاع‌رسانی شده است.

وی اضافه کرد: نگاه ویژه تأمین‌اجتماعی در ارائه خدمات درمانی به‌ویژه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در قالب عملکرد این سازمان در توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی، توسعه درمان غیرمستقیم و رشد شاخص‌های بیمه تکمیلی مشخص است.

گسترش مناسب خدمات درمانی در کارنامه تأمین اجتماعی

به گفته وی، این سطح از حمایت درمانی سازمان در قبال جامعه بازنشسته در حالی است که تأمین‌اجتماعی با وجود حجم بالای مطالبات انباشت شده سال‌های گذشته از نهاد دولت و بخش خصوصی در قالب سهم حق‌بیمه، گسترش مناسب خدمات درمانی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

آرین در ادامه افزود: تأمین اجتماعی اکنون در بخش درمان مستقیم در قالب بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی ملکی و در حوزه درمان غیرمستقیم در پوشش مراکز درمانی طرف قرارداد، هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان و بازنشستگان را به عهده‌ دارد.

براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان از اول آذرماه با بیمه آتیه‌سازان منعقد شد و براساس آن حق بیمه از ۹۱ هزار تومان به ۲۰۵ هزار تومان افزایش یافت. بر همین اساس هزینه‌های مربوط به اعمال جراحی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران به سقف ۷۵ میلیون تومان رسید در حالی که سال گذشته این میزان ۴۵ میلیون تومان بود.

کد خبر: 57077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =