«شستا» بازهم کام سهامداران خود را شیرین کرد

 نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در داد و ستدهای روز جاری «دوشنبه ۲۶ دی» بازار سهام با صف خرید به کار خود پایان داد و یکی از سه نمادی بود که بیشترین تاثیر را بر روی شاخص کل بورس گذاشت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران در معاملات امروز نیز همچنان روند روبه بالای خود را حفظ کرد، به طوریکه شاخص کل بورس در داد و ستدهای روز دوشنبه با ۲۶ هزار و ۹۶۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱.۵۲۶ واحد صعود کرد و در رقم ۵۲۰ هزار و ۳۳۲ واحد ایستاد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز توانست با ۴۳۱ واحد افزایش دوباره به کانال ۲۱ هزار واحدی بازگشت و رقم ۲۱ هزار و ۳۷۶ واحد را ثبت کرد و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری صباتامین، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

در معاملات امروز، شستا علاوه بر اینکه در بین سه نماد برتری که بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص کل گذاشتند، قرار گرفت، از لحاظ بیشترین ارزش معاملات خُرد نیز در بین نمادهای برتر بازار سرمایه قرار گرفت، بر این اساس امروز ۱.۴ میلیارد ورقه سهم نماد شستا به ارزش ۱.۶۰۲ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

از سوی دیگر ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز امروز حدود ۸.۹ هزار میلیارد تومان گذشت که به نسبت روز شنبه بیش از ۲.۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین روزجاری شاهد ورود ۱.۰۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام بودیم، از طرف دیگر روند خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت نیز همچنان ادامه دارد که این موضوع می‌تواند به تزریق بیشتر نقدینگی به بازار سهام کمک کند.

کد خبر: 57091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =