ادامه بازدهی نماد شستا برای سهامدارانش

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت روند صعودی را سپری کرد به طوریکه شاخص کل بورس این هفته در مجموع با بیش از ۲.۵ درصد افزایش نسبت به هفته پیشین مواجه شد و از سطح یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی در ابتدای هفته به سطح یک میلیون و ۶۸۹ هزار واحدی در انتهای هفته افزایش یافت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در هفته‌های پیشین شاهد افزایش و حجم معاملات در بازار سهام بودیم که این روند در هفته‌ای که گذشت نیز ادامه یافت، بر این اساس مجموع ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بالغ بر ۳۸۲.۸۱۸ میلیارد ریال در پایان هفته جاری بود. این درحالیست که در مجموع پنج روز معاملاتی هفته جاری ۷۹۱ میلیارد تومان به بورس وارد شد که نسبت به هفته گذشته که این رقم ۱.۴۰۴ میلیارد تومان بود افت را نشان می‌دهند که این مسئله بیانگر کاهش جریان ورود نقدینگی به بازار سهام است.

بازدهی شستا و هلدینگ‌های زیر مجموعه‌اش در هفته گذشته

نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که با نماد «شستا» در بورس تهران شناخته می‌شود، در هفته گذشته عملکرد صعودی داشت و بازدهی آن ۲ درصد بود، که با توجه به بازدهی ۲.۵ درصدی شاخص کل، می توان گفت، بازدهی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در هفته گذشته همپای بازدهی شاخص کل بورس بوده است. از سویی در جریان معاملات هفته‌ای‌گذشته مجموع ارزش معاملات نماد شستا از ۹۹۰ میلیارد تومان در هفته پیشین به بیش از ۴۵۷ میلیارد تومان در هفته‌ای که گذشت، کاهش یافت.

به غیر از خود نماد شستا، از ۹ هلدینگ این شرکت سرمایه‌گذاری، ۵ هلدینگ در بازار سرمایه حضور دارند که شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا)، سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) و سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) می‌شوند. در جدول زیر بازدهی آن‌ها در بازار سهام طی هفته‌ای که گذشت را مشاهده می‌کنید.

نام نماد بازدهی
شستا ۲ درصد
تیپیکو ۱۷ درصد
صبا ۳ درصد
سیتا ۱ درصد
تاصیکو ۱- درصد
تاپیکو ۲- درصد

بهترین عملکرد شرکت‌های بورسی شستا متعلق به کدام نمادها است؟

باتوجه به گستردگی فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در اقتصاد کشور، بنگاه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف زیر مجموعه شستا هستند و بسیاری از آن‌ها نیز در بازار سرمایه حضور دارند. حال در هفته‌ای که گذشت ۱۰ نماد برتری که بیشترین بازدهی را در بین نمادهای زیر مجموعه شستا داشتند، عبارت‌اند از:

سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، توزیع دارو پخش (دتوزیع)، داروسازی‌ ابوریحان‌ (دابور)، سیمان بهبهان (سبهان)، داروسازی رازک (درازک)، تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول)، پارس دارو (دپارس)، پتروشیمی فارابی (شفارا)، داروسازی فارابی (دفارا).همچنین در جدول زیر میزان بازدهی این نمادها را در هفته‌ای که گذشت مشاهده می‌کنید.

نماد نماد بازدهی
تیپیکو ۱۷ درصد
زگلدشت ۱۴ درصد
دتوزیع ۱۴ درصد
دابور ۱۳ درصد
سبهان ۱۳ درصد
درازک ۱۳ درصد
دکپسول ۱۲ درصد
دپارس ۱۲ درصد
شفارا ۱۲ درصد
دفارا ۱۲ درصد

پیش‌بینی بازار سهام در هفته پیش‌رو

به اعتقاد کارشناسان بازار سهام، شاخص کل بورس در هفته آینده توان شکست محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی را دارد، اما نکته مهم تثبیت شاخص کل بر روی این محدوده است، از سویی با توجه به ثبات نرخ دلار در کانال ۴۱ هزار تومان و افزایش آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به نظر می‌رسد، بورس اصلاح چندانی را تجربه نخواهد کرد، هرچند که نوسانات رخ داده، جزء ذات بازار سهام محسوب می شود، اما اگر در معاملات هفته پیش‌رو نیز بازار درگیر روند نزولی شود، این وضعیت پایدار نخواهند ماند.

از سوی دیگر نکته مهم حجم و ارزش معاملات بازار سهام است که همچنان بین ۹ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان در نوسان است، تا زمانیکه این نقدینگی در بازار سهام گردش دارد، می توان امیدوار بود که در کوتاه مدت بورس به روند صعودی خود ادامه دهد و چه بسا بتواند تا پایان سال محدوده دو میلیون واحدی را نیز فتح کند.

حال باید دید که در چنین شرایطی مصاف خریداران و فروشندگان در روز شنبه چگونه خواهد شد، از سویی با توجه به افزایش ریسک‌های سیستماتیک بازار سهام، به نظر می‌رسد، با توجه به رشدی که بازار طی چند وقت اخیر داشته، برخی از سهامدارانی که در سود مناسب هستند، اقدام به فروش خواهند کرد.

کد خبر: 57161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =