آغاز به‌کار کمیته دستمزد از هفته آینده

علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار با بیان برخی جزییات جلسه امروز این شورا گفت: هفته آینده کمیته دستمزد برای محاسبه سبد معیشت آغاز به کار می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایلنا، خدایی در ارتباط با خروجی نخستین نشست افزود: یکی از موضوعات مطرح شده، قرائت گزارش مرکز پژوهش‌های تأمین اجتماعی در مورد مزد منطقه‌ای بود. این گزارش یک کار تحقیقاتی است و صرفاً از بُعد اقتصادی به موضوع مزد منطقه‌ای پرداخته است.

وی اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهد که موضوع مزد منطقه‌ای هنوز جای کار زیاد دارد و از آنجا که زیرساخت‌های آن در کشور فراهم نیست، این موضوع در مذاکرات مزدی امسال دخیل نخواهد بود.

این عضو شورای عالی کار ادامه داد: بعد از تکمیل پژوهش در حوزه‌ی اقتصادی، باید بررسی‌های اجتماعی و سیاسی در مورد مزد منطقه‌ای صورت بگیرد. بنابراین این مدل دستمزدی در مذاکرات مزدی امسال جایی نخواهد داشت.

به گفته خدایی، موضوع بعدی نشست امروز، اصلاح آیین‌نامه دادرسی کار بود که در این رابطه، نظرات گروه‌ها شنیده و قرار شد کار سه جانبه تا به نتیجه رسیدن اصلاحات صورت گیرد.

خدایی همچنین درباره خروجی نشست امروز در حوزه‌ی دستمزد سال آینده گفت: کمیته دستمزد از هفته آینده با هدف محاسبه سبد معیشت آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: وظیفه کمیته دستمزد که با حضور نمایندگان هر سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت تشکیل می‌شود، انجام محاسبات سبد معیشت برای ارجاع به شورایعالی کار است. این کمیته از هفته آینده شروع به کار می‌کند و نتایج آن در مذاکرات مزدی ۱۴۰۲ مبنا قرار خواهد گرفت.

دیروز (اول بهمن) نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در محل وزارت کار برگزار شد.

کد خبر: 57216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =