اسناد همکاری مشترک با زیمبابوه امضا می‌شود

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در بهمن‌ماه سال‌جاری در تهران خبر داد و تأکید کرد: طبق پیش‌نویس تهیه و ارسال شده این اجلاس، تعدادی سند همکاری دوجانبه مبادله و امضا می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی روز گذشته در دیدار با خانم «هوی سی اینسنزا»، وزیر صنایع و تجارت جمهوری زیمبابوه گفت: وزارت کار رسالت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین اجتماعی، آموزش، مهارت و سرمایه‌گذاری بر عهده دارد.

وی همچنین بخش‌هایی از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی این وزارتخانه را در حوزه‌های گوناگون تشریح کرد و از آمادگی ایران برای همکاری مشترک با زیمبابوه در تمامی حوزه‌های اقتصادی یاد شده خبر داد.

وزیر کار با اشاره به ظرفیت‌های شرکت دخانیات به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه افزود: این شرکت محصول توتون خود را از زیمبابوه وارد می‌کند که در آینده‌ای نزدیک همکاران این شرکت برای تبادل تجربیات و مبادله نیازها به این کشور سفر خواهند کرد.

مرتضوی اضافه کرد: شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین(تیپیکو) نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه، برای برنامه‌ریزی، تأمین و ارسال دارو به این کشور آمادگی دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به برگزاری کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار با حضور زنان اثرگذار از کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: اثرگذاری زنان در توسعه همه‌جانبه کشورها، امری مهم است.

وزیر کار با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران تحمیل شده است، گفت: ایران با بزرگترین تحریم‌های تاریخ مواجه بوده اما در مبارزه با تحریم‌ها استقامت را پیشه کرده است.

وی تحریم را ابزار شکست خورده‌ای علیه کشورها دانست و یادآور شد: متأسفانه مجامع بین‌المللی در مقابل تحریم‌ها مُهر سکوت بر لب زده‌اند.

کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار سکوی توانمندسازی زنان است

در ادامه این نشست «هوی سی اینسنزا» وزیر صنایع و تجارت جمهوری زیمبابوه ضمن تقدیر از میزبانی شایسته ایران، با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار کشورهای مختلف گفت: این کنفرانس به شکل بسیار خوبی پیش رفت و زیمبابوه این گردهمایی را سکویی برای توانمندسازی زنان می‌داند.

وی تأکید کرد: زیمبابوه حدود ۲۰ سال است که با تحریم‌های سخت دست و پنجه نرم می‌کند و کشور ما مایل است که از تجربیات ایران در مبارزه با تحریم‌ها استفاده کند.

هوی سی اینسنزا، بر ضرورت تقویت دوجانبه همکاری‌ها با ایران به ویژه در بخش صنعت تأکید کرد و گفت: ما در حوزه‌های کشاورزی و محصولات صنعتی از جمله سویا و آفتابگردان به تکنولوژی فرآوری غذا نیاز داریم.

وزیر صنایع و تجارت زیمبابوه افزود: در بخش‌های معدن، حوزه‌های انرژی، افزایش تولید کودهای شیمیایی و... مایل به همکاری‌های مشترک با ایران هستیم.

بررسی امکان ایجاد خط فرآوری دخانیات در زیمبابوه

حامد فروزان، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار در این نشست با اشاره به سفر هیأت ایرانی به زیمبابوه در آینده‌ای نزدیک گفت: در این سفر امکان ایجاد خط فرآوری دخانیات و بهره‌مندی مستقیم شرکت دخانیات از توتون‌های موجود در این کشور بررسی می‌شود.

وی با اشاره به توانایی‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار در بخش‌های دانش و فناوری از آمادگی انتقال تجربیات به این کشور خبر داد.

فروزان، همچنین از آمادگی هلدینگ‌های دارویی برای ایجاد خط تولید دارو در این کشور خبر داد و گفت: در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک با کشور زیمبابوه چندین سند مهم در موضوعات مختلف امضا می‌شود.

کد خبر: 57229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =