مراکز تخصصی تامین‌ اجتماعی اهواز محل ارجاع بیماران

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شهید رجایی اهواز (خوزستان)، این مرکز درمانی را به واسطه برخورداری از کادر پزشکان متخصص و فوق‌تخصص، محل ارجاع بیماران از سراسر استان برشمرد و با توجه به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی که در مرکز شهر واقع شده، برخورداری از کادر درمان دارای تبحر و فعالیت به عنوان تنها مرکز تخصصی شهرستان، این پلی‌کلینیک را یکی از پرمراجعه‌ترین مراکز درمانی معرفی کرد.

دکتر عبدالله بوعذار با بیان اینکه این مرکز درمانی به صورت شبانه‌روزی خدمت رسانی می‌کند، افزود: این خدمات در دو حوزه کلینیک و پاراکلینیک ارائه می‌شود. در حوزه کلینیک پزشکان متخصص و فوق‌تخصص و نیز پزشکان عمومی مشغول به فعالیت هستند و خدمات دندانپزشکی و مامایی نیز دایر است.

وی اضافه کرد: در حوزه پاراکلینیک نیز بیماران می‌توانند از خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، تزریقات و پانسمان و شنوایی‌سنجی بهره‌مند شوند.

رئیس پلی‌کلینیک شهید رجایی اهواز گفت: برخورداری از امکانات مناسب خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی این پلی‌کلینیک را تبدیل به مرکز ارجاع بیماران کرده است و تمامی مراکز درمانی تابعه تامین‌اجتماعی در استان خوزستان بیماران خود را به این مرکز ارسال می‌کنند.

بوعذار ادامه داد: علاوه بر آن، موقعیت جغرافیایی و واقع شدن این پلی‌کلینیک در مرکز شهر اهواز که درصد بالایی از بیمه‌شدگان را در دل خود جای داده، دسترسی به خدمات آن را آسان کرده است. از طرفی فعالیت این مرکز به عنوان تنها مرکز پلی‌کلینیک تخصصی استان، اقبال به خدمات آن را فزونی داده و این مرکز را تبدیل به یکی از پر مراجعه‌ترین مراکز درمانی استان کرده است.

او تاکید کرد: همچنین ارائه خدمات رایگان تامین‌اجتماعی و فعالیت پزشکان با تجربه از دیگر عواملی است که استقبال از خدمات این مرکز را به نحو چشمگیری افزایش داده است.

رئیس پلی‌کلینیک شهید رجایی اهواز افزود: به طوری که در بازه زمانی یک سال گذشته، تعداد ۳۱۵ هزار نفر از خدمات کلینیک و پاراکلینیک این مرکز بهره‌مند شدند. با توجه به مراجعه این میزان از جمعیت، یکی از راهبردهای مدیریتی این مرکز را پاسخگویی مناسب به نیازهای درمانی بیمه‌شدگان برای افزایش رفاه حال بیماران تشکیل می‌دهد.

بوعذار اضافه کرد: در این راستا، راه‌اندازی واحد تخصصی بینایی‌سنجی پی‌گیری می‌شود که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تحقق پیدا کند و بیمه‌شدگان بتوانند از این خدمت رایگان تامین‌اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به آمار نیروی انسانی شاغل در این مرکز، گفت: درحال حاضر این پلی‌کلینیک دارای ۱۱۰ نیروی درمانی و خدماتی است که از این تعداد، ۱۳ نفر را پزشکان عمومی تشکیل می‌دهد که در سه شیفت صبح، عصر و شب خدمت‌رسانی می‌کنند. تعداد پزشکان متخصص و فوق‌تخصص این مرکز نیز ۱۹ نفر است.

رئیس پلی‌کلینیک شهید رجایی اهواز ادامه داد: اما عوامل متعددی سبب شده تا تعداد نیروی انسانی و کادر درمان کنونی برای ارائه خدمات کافی نباشد؛ از جمله این عوامل، می‌توان به بازنشسته‌شدن شماری از همکاران و افزایش درصد بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اشاره کرد که این مرکز را با چالش کمبود نیروی انسانی در واحدهای مختلف مواجه کرده است.

بوعذار افزود: خوشبختانه با توجه به نیازسنجی‌های به عمل آمده و با هماهنگی مدیریت درمان استان، برای رفع این کمبود، اقدامات مناسبی انجام شده است که از جمله آن اعلام موارد به ستاد مرکزی و درخواست جذب نیرو از طریق آزمون استخدام مهرماه امسال بود که ان‌شاءالله تا پایان سال و با طی شدن روند مراحل گزینش، جذب‌ نیروها تحقق می‌یابد.

او اضافه کرد: همچنین جذب متخصصان قلب، رادیولوژی و ارتوپدی با توجه به تقاضای بیمه‌شدگان در دست پی‌گیری قرار دارد تا بتوانیم با ظرفیت و توان بالاتری برای خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان قدم برداریم.

رئیس پلی‌کلینیک شهید رجایی اهواز گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز را که درحال انجان آن هستیم، به‌روز رسانی و نوسازی تجهیزات قدیمی بیمارستان تشکیل می‌دهد که درحال حاضر استهلاک و فرسوده شده‌اند. برای این منظور دو دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای عکسبرداری با کیفیت و نیز تهیه عکس‌های OPG وارد چرخه خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان شده است.

بوعذار ادامه داد: همچنین برنامه ارتقای هتلینگ به معنای بهسازی فیزیکی امکانات رفاهی بهداشتی را نیز در دستور کار داریم تا با شایستگی هرچه بیشتر پذیرای بیمه‌شدگان باشیم. امید است که این تغییرات ارتقای رضایت‌مندی بیمه‌شدگان را در پی داشته باشد.

کد خبر: 57283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =