تهیه پیش‌نویس همکاری‌ مشترک ایران و بورکینافاسو

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های مختلف تهیه شده و همکاری‌های مشترک میان ایران و بورکینافاسو دنبال می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی روز گذشته در در دیدار با همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو، ضمن ابراز خرسندی از حضور خانم «کیلم دتامبلاکانسوله» همسر نخست‌وزیر و خانم «ناندی سومه دیالو» وزیر زنان و امور بشردوستانه این کشور در ایران افزود: با توجه به فعالیت وزارت کار در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، مایل به همکاری‌های خوبی در این رابطه هستیم.

او اضافه کرد: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای یکی از سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است که امکانات خوبی برای مهارت‌آموزی دارد.

وزیر کار تأکید کرد: این وزارتخانه در حوزه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های بیمه‌ای، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، کودکان کار و سلامت با توجه به تجربیات فراوان، اقدامات بسیار جدی انجام داده است.

مرتضوی به تجربیات کشور ایران در حوزه تعاون اشاره و افزود: در این حوزه سرمایه‌های خُرد مردم و شرکت‌ها تبدیل به سرمایه‌های کلان شده و بستر تولید و اشتغال را فراهم کرده است.

کیلم دتامبلاکانسوله، همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو ضمن تقدیر از میزبانی کشور ایران و شرکت در کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار گفت: طی این سفر از شنیدن نقش زنان در خانواده ایرانی بسیار شگفت‌زده شدم و تحت تأثیر قرار گرفتم و این موضوع برای کشورم نقطه عطفی خواهد بود.

او اضافه کرد: همچنین به عنوان همسر نخست‌وزیر، انجمنی به نام «بهتر برای فردا» تأسیس کرده‌ام و برنامه‌هایی را برای زنان در دست اقدام دارم.

همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو تأکید کرد: در این سفر تجربیات زیادی از کشور ایران مشاهده کردم که در پیشبرد اهداف به ما کمک می‌کند.

ناندی سومه دیالو، وزیر زنان و امور بشردوستانه کشور بورکینافاسو در این دیدار خواستار انتقال تجربیات کشور ایران در حوزه‌های حمایتی، کودکان کار، سالمندان و فناوری به بورکینافاسو شد.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضا شود.

همسر نخست‌وزیر و سومه دیالو وزیر زنان و امور بشردوستانه بورکینافاسو و هیأت همراه در بدو ورود به وزارت کار با استقبال حامد فروزان، مدیرکل امور بین‌الملل، ضمن حضور در یادمان شهید گمنام تازه تفحص‌شده این وزارتخانه به مقام شامخ شهدای سرافراز جامعه کارگری جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

کد خبر: 57307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =