پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان خراسان‌شمالی

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی از ابتدای سالجاری تاکنون به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در این شهرستان مرزی پرداخت شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، امیر محمدی گفت: این میزان وام با هدف خودکفایی مددجویان به ۲۲۰ پرونده اشتغالزایی پرداخت شده و مبلغ هر یک از این وام ها از ۸۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال است.

او افزود: این تسهیلات در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و خدمات پرداخت شده است.

محمدی با تاکید بر خودکفایی مددجویان این نهاد حمایتی گفت: اشتغال پایدار مهمترین راه توانمندسازی مددجویان شهرستان برای کاهش وابستگی آنان به مستمری این نهاد حمایتی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ع) شهرستان رازوجرگلان تصریح کرد: در همین راستا در سالجاری ۶۰ پرونده مددجو برای دریافت تسهیلات ایجاد پنل خورشیدی به بانک ها معرفی شد که با ۳۰ پرونده آن موافقت شد.

تامین ۱۳۰ سری جهیزیه برای نوعروسان

محمدی خاطرنشان کرد: ۳۹ میلیارد ریال در سالجاری از محل کمک های خیران برای تامین ۱۳۰ سری جهیزیه نوعروسان این شهرستان مرزی هزینه شد.

وی افزود: ارزش هریک از جهیزیه های اهدا شده ۵۰۰ میلیون ریال و شامل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان رازوجرگلان یادآور شد: هدف از این کمک ها حمایت از جوانان برای تشکیل خانواده و ترویج ازدواج آسان است و در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) رازوجرگلان هر ساله اقدام به اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش می‌کند.

شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان با سه بخش و ۶ دهستان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

سه هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان مرزی رازوجرگلان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

کد خبر: 57322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =