بورس دوباره افت کرد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «چهارم بهمن» با افت بیش از هفت هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران امروز نیز تحت تاثیر داستان عرضه خورو در بورس کالا روندی نزولی را طی کرد، به‌طوریکه شاخص کل بورس با ۷.۸۹۲ واحد کاهش نسبت به روز گذشته در رقم یک میلیون و ۶۴۶هزار واحد ایستاد.

در مقابل شاخص کل با معیار هم‌وزن روند صعودی خود را حفظ کرد و با ۲۹۲ واحد افزایش به رقم ۵۲۲ هزار و ۹۹۴ واحد رسید. این درحالیست که امروز نمادهای پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را روی بازار بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس هم روز جاری روندی منفی داشت و با ۷۸ واحد کاهش رقم ۲۱ هزار و ۲۷۲ واحد را ثبت کرد و نمادهای بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و پویازرکان آق دره نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفیرا روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که افت سه هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات نسبت به دیروز، موحبات آن را فراهم آورد تا ارزش معاملات سهام و حق تقدم روز سه‌شنبه به رقم ۶.۵ هزار میلیارد تومان برسد. همچنین حقیقی‌ها ۱۲۹ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۲۳۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

از سویی پس از هیجانات دیروز، امروز ارزش معاملات افت سی درصدی کرد و همین مسله می‌تواند نشانه‌ای بر احتمال پایان روند فعلی صعودی باشد، از طرف دیگر روند خروج پول‌های حقیقی معکوس شده و پول‌های حقیقی در حال بازگشت به صندوق‌های درآمد ثابت هستند.

همچنین بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های بانکی، نفتی و شیمیایی و بیشترین ورود پول حقیقی به صندوق‌ها، کانی غیرفلزی و حمل‌ونقل بوده است. به نظر می‌رسد که اگر ارزش معاملات به کاهش خود ادامه دهد و قابل توجه نباشد، بازار سهام ممکن است با اصلاح روبرو شود و یا اینکه در حالت خوشبینانه نوسانی دنبال شود.

کد خبر: 57329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =