نزدیک به پنج هزار نفر از زنان خانه‌دار گیلان بیمه شدند

مدیرکل تأمین‌اجتماعی گیلان گفت: نزدیک به پنج هزار نفر از زنان خانه‌دار و دختران استان در اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سال جاری، تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گرفتند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علی حسین‌نژاد اظهار کرد: با احتساب این آمار، تعداد زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی گیلان به بیش از ۳۷ هزار نفر رسیده‌ به این ترتیب این استان در بخش بیمه زنان خانه‌دار به نسبت جمعیت جایگاه اول کشوری و از نظر تعداد بعد از استان‌های تهران و اصفهان در مرتبه سوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار و دختران ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از "بیمه زنان خانه‌دار" و مزایای آن شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند، اضافه کرد: سه نوع نرخ حق بیمه شامل ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی گیلان ادامه داد: نرخ حق بیمه ۱۲ درصد خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، حق بیمه ۱۴ درصد بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه با ۱۸ درصد نیز بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: زنان خانه‌دار و دخترانی که سابقه بیمه داشته و اکنون تحت پوشش بیمه نیستند نیز می‌توانند این نوع بیمه را انتخاب و نسبت به ادامه بیمه‌پردازی و تکمیل سابقه تا رسیدن به سن بازنشستگی اقدام کنند.

حسین‌نژاد بیان داشت: زنان و دختران خانه‌دار برای بهره‌مندی از بیمه می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس http://es.tamin.ir نسبت به مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه ماهانه در مسیر منوی بیمه‌شدگان، بیمه‌شدگان خاص و انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و دختران انجام دهند.

وی با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار از آذرماه سال ۸۷ شکل گرفت اما از آبان ماه امسال جزو یکی از بخش‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفت خاطر نشان کرد: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی تأمین‌اجتماعی با هدف گسترش پوشش فراگیر بیمه‌ای به گروه‌های مختلف از جمله زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویـان به اجرا درآمد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان گیلان اظهار کرد: بیمه‌های مشاغل آزاد برای فرزندان پسر بالای ۱۸ سال، بیمه زنان خانه دار برای دختران بالای ۱۸ سال و بانوان تا ۵۰ سال و بیمه دانشجویان از جمله پوشش‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی تأمین‌اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه کشوری بیمه تأمین‌اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی "ره" خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نزدیک، ۲ هزار مددجو تحت پوشش تأمین‌اجتماعی استان قرار می‌گیرند.

در زمان حاضر، ۴۶۷ هزار بیمه شده اصلی و ۱۷۵ هزار مستمری‌بگیر در گیلان تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنها بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از خدمات این بیمه بهره‌مند هستند.

کد خبر: 57409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =