بازار سهام با افت کار خود را در هفته جاری شروع کرد

 بورس تهران در معاملات روز شنبه «هشتم بهمن» با افت بیش از ۱۱ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بازار سهام در ادامه روند نزولی خود امروز نیز با افت روبرو شد، به طوریکه شاخص کل بورس روز جاری با ۱۱ هزار و ۸۷۵ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۸.۲۹۰ واحد افت کرد و در رقم ۵۰۴ هزار و ۲۰۰ واحد ایستاد.

این درحالیست که در داد و ستدهای امروز بانک ملت، بانک پاسارگاد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس هم امروز ۱۵۲ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد ایستاد و نماد بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

از سویی ارزش معاملات سهام و حق تقدم نیز با افت ۱.۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به روز چهارشنبه، به رقم ۶.۸ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین امروز حقیقی‌ها ۱.۱۴۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۲۶ میلیارد تومانی را در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

همچنین امروز پس از یک روز معاملاتی دوباره شاهد ارزش معاملاتی زیر ۷ هزار میلیارد تومان بودیم و حقیقی‌ها مثل چند روز گذشته تراز مثبت در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند، بنابراین می‌توان گفت فعلا دو پارامتر مثبتی که طی حدود سه ماه گذشته روی تابلوی معاملاتی باعث بالا آمدن بازار سهام شده بود از بین رفته و با این تابلوهای معاملاتی هر بالایی در بازار فرصت فروش خواهد بود، هرچند که حقوقی‌ها حمایت‌های خودشان را از بازار رو شروع کردند. این درحالیست که دلار ۴۴ هزار تومانی پارامتری است که شاید اجازه اصلاح سنگین و عمیق به بازار سهام را ندهد و این یک اصلاح کوتاه مدتی برای بازار سرمایه باشد.

کد خبر: 57420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =