تلاش بهزیستی در راستای تسهیل فرایند اشتغال‌زایی مددجویان

رئیس دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی کشور گفت: به اعضای موثر خانواده افراد تحت پوشش شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و مددجویان تسهیلات اشتغال اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، سید محمدحسن صافی در نشستی که صبح امروز (نهم بهمن ماه) در بهزیستی شهر تهران برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه مصوبه شورای عالی اشتغال کشور این بستر را هموار کرده در موارد نبود امکان بهره‌مندی جامعه هدف از تسهیلات اشتغال، به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، تسهیلات به مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود.

صافی با اشاره به لزوم تدوین شیوه‌نامه برای مصوبه موردنظر، گفت: براساس این شیوه‌نامه، مواردی که امکان پرداخت تسهیلات از محل این مصوبه وجود دارد را به صورت شفاف به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی درباره مزایای این طرح تسهیلاتی اشتغال‌زا بیان کرد: این طرح زمینه هدایت مسیر توانمندسازی فرد به سمت خانوارها را هموار می‌کند و با تقویت و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و توانبخشی خانوارها، کاهش هزینه‌های سرباری به آنها نیز به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه این نشست، محمود برزگر، سرپرست بهزیستی شهر تهران با اشاره به‌ تنوع جامعه هدف سازمان بهزیستی گفت: معلولان تحت‌پوشش، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبودیافته، فرزندان شبه‌خانواده و افراد درمعرض آسیب، عمده‌ترین مخاطب سازمان بهزیستی به شمار می‌آیند.

برزگر از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد چهار درصد را به عنوان یکی از اهداف توانمندانه سازمان بهزیستی یاد کرد و افزود: این وام با همکاری بانک‌های عامل در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی تحت نظارت کامل ستاد بهزیستی شهر تهران نیز پرداخت می‌شود.

او گفت: طرح پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد به کارفرمایانی که نیروی کار از جامعه هدف سازمان بهزیستی براساس قانون کار جذب می‌کنند نیز می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان موثر باشد.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، در ادامه این نشست، مسئولان امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال ادارات بهزیستی شهرستان‌های شهر تهران مشکلات و موانع پیش‌روی ارایه خدمات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش را واکاوی و مطرح کردند.

کد خبر: 57453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =