ریزش بیش از ۵۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

 بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «نهم بهمن» با ریزش بیش از ۵۷ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای دومین روز پیاپی بورس تهران در هفته جاری بازهم روند نزولی را طی کرد، به طوریکه روز جاری نیز، شاخص کل بورس با بیش از ۵۷ هزار واحد نزول به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد و در نهایت در رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۹ هزار و ۵۶۲ واحد کاهش در رقم ۴۸۴ هزار و ۶۳۹ واحد ایستاد. از سویی امروز فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس هم با کاهشی ۶۰۴ واحدی در رقم ۲۰ هزار و ۲۲۳ واحد ایستاد و نمادهای سنگ آهن گهرزمین، بیمه پاسارگاد و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم با رشد ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، به رقم ۷.۱ میلیارد تومان رسید. از سویی امروز حقیقی ها ۱.۹۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۷۸ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

همچنین با وجود تمام رنج‌های منفی و صف فروش‌هایی در پایان معاملات امروز جم شد، ارزش معاملات سهام و حق تقدم با زحمت فراوان به هفت میلیارد تومان رسید که این موضوع به هیج وجه نشانه خوبی نیست، از سویی روند خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت نیز طی این چند وقت اخیر برعکس شده و خیلی از سرمایه‌های حقیقی در حال برگشت به صندوق‌های درآمد ثابت هستند. بر روی تابلوهای نمادهای بورسی نیز فعلا شرایط خوب نیست و به نظر هر بالایی در بازار سهام با این وضع تابلوها فرصت فروش از سوی سهامداران تلقی می‌شود.

کد خبر: 57454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =