جامعه کار عامل اصلی رشد و توسعه محسوب می‌شود

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کار و تولید با جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفر عامل اصلی رشد و توسعه کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، چکشیان امروز، (دوشنبه ۱۰ بهمن) در جریان نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: جامعه کار و تولید جامعه باید از منظر خود و نقش اثرگذار آنها بر دیگر گروه‌های جامعه مورد توجه باشند.
رئیس کمیته کارگری و کارفرمایی دهه فجر اضافه کرد: امروز از یک طرف باید امید آفرینی کنیم و از سوی دیگر، حل مشکلات و ناکارآمدی ها را در دستور کار داشته باشیم.

معاون وزیر کار اضافه کرد: روایت‌های انقلاب اسلامی و روند موفقیت‌ها باید باورپذیر و درست ارائه شوند و این در حوزه جهاد تبیین مهم است. جامعه کارگری همواره نقش ویژه ای در شکل گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حضو در عرصه‌های تولیدی داشته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار بیان کرد: تشکیل کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر با رویکرد مذکور شکل گرفته است. مشارکت فعال جامعه کارگری در جشن‌های دهه فجرانقلاب و به ویژه در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شاهد خواهیم بود.

چکشیان همچنین اضافه کرد: امیدافرینی، جهاد تبیین و خدمت رسانی به جامعه از دیگر رویکردهای کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر است و مجموعه‌های مختلفی در کمیته ملی کارگری و کارآفرینی حضور فعال دارند.

رئیس کمیته کارگری و کارفرمایی دهه فجر بیان کرد: در ایام دهه فجر میزهای خدمت توسط وزارت کار و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه برگزار می‌شود. در این‌باره جشنواره فرهنگی ورزشی شهید ابراهیم هادی در سطح کشور در حال برگزاری است.

چکشیان در ادامه اضافه کرد: حوزه های اشتغال، فنی و حرفه ای و سازمان بهزیستی در کمیته مذکور، مشارکت فعالانه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار گفت:یکی از موضوعات جدی در حوزه اشتغال، مسئله موقعیت شغلی است و نکته‌ مهم پس از آن، فرهنگ کار است. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای جریانی با نام نهضت مهارت را دنبال می‌کند و از این طریق، ارتقاء مهارت و فرهنگ کار در دستور کار است.

رئیس کمیته کارگری و کارفرمایی دهه فجر اضافه کرد: همزمان نهضت ارتقاء فرهنگ کار و توسعه مهارت در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود.

نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت اهمیت واکاوی و بررسی تطبیقی وضعیت فرهنگی، اجتماعی کارگران پیش و پس از انقلاب اسلامی برگزار شد.

کد خبر: 57477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =