تخفیف‌ ۵۰ درصدی شهریه کلاس‌های فنی و حرفه‌ای برای مددجویان بهزیستی

سرپرست اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور از امضای تفاهمنامه این سازمان در راستای اعمال تخفیف ۵۰ درصدی شهریه کلاس‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای مددجویان تحت پوشش خبر داد. 

سیدمحمدحسن صافی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در بیان اهمیت مهارت‌آموزی برای افراد دارای معلولیت بیان کرد: آموزش، اعم از عمومی، فنی و حرفه‌ای و عالی، توان بالقوه فرد را در انجام کار افزایش می‌دهد و این مساله به ارتقای بهره‌وری به عنوان یکی از عوامل تولید و استفاده بهینه از امکانات موجود کمک چشمگیری می‌کند.
صافی ادامه داد: بعضا برخی از معلولان به دلیل نداشتن مهارت‌های حرفه‌ای و نبود تامین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و خانواده بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب‌های فردی و اجتماعی قرار می‌گیرند، به همین جهت ضرورت کسب مهارت‌های جدید توسط این عزیزان مسئله مهم و غیرقابل انکاری است.
وی تاکید کرد: در صورت ارتقاء سطح مهارت معلولان بستر ایجاد اشتغال پایدار برای آنها هموارتر می‌شود و به همین جهت سازمان بهزیستی، امضای تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای را به صورت جدی‌تر دنبال کرد.
صافی ادامه داد: اغلب رشته‌های سازمان فنی و حرفه‌ای مناسب افراد دارای معلولیت هستند. صدور گواهی‌نامه مهارتی مبتنی بر توانمندی‌های فرد معلول می‌تواند پشتوانه خوبی برای جذب این افراد و یا ایجاد کسب و کار جدید توسط آنها باشد.
کد خبر: 57492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =