حمایت از تشکیل کارگروه مشترک تأمین اجتماعی و نظام پرستاری

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از پیشنهادهای کارگروه مشترک سازمان تأمین اجتماعی و سازمان نظام پرستاری برای پیگیری اجرای قوانین پرستاری و به‌روزرسانی و اصلاح ضوابط و مقررات فرآیندها حمایت می‌کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی امروز، دوشنبه ۱۰ بهمن در نشست با جمعی از مدیران و اعضای شورای عالی نظام پرستاری با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم پیگیری، رسیدگی جدی و فوری مسائل و مشکلات جامعه پرستاری در حوزه سازمان تأمین اجتماعی، مجموعه‌های تابعه و بخش خصوصی تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به اینکه پرستاری از رفیع‌ترین شغل‌ها و ارزشمندترین حوزه‌های اجرایی نظام سلامت است، افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در تیرماه ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب رسید اما به دلایل مختلف از جمله عدم تأمین بار مالی اجرایی نشد.

وزیر کار با تقدیر از جامعه پرستاری برای فداکاری‌ها در ایام شیوع کووید بر تأکید ویژه رئیس‌جمهوری از ابتدای شروع دولت برای حل دغدغه‌های پرستاران و اجرای قوانین بر زمین‌مانده اشاره کرد.

مرتضوی اهداف اجرای این قانون را علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات و مراقبت‌های پرستاری، رعایت تناسب و عدالت بین‌رشته‌ای کارکنان حوزه سلامت و تعیین هویت مستقل کارکنان گروه پرستاری دانست و گفت: اهتمام ویژه‌ای از سوی دولت برای اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد وجود دارد.

تشکیل کارگروه ویژه تأمین اجتماعی و سازمان نظام پرستاری

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست، با تأکید بر همراهی ویژه این سازمان با سازمان نظام پرستاری برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: کارگروه مشترک تأمین اجتماعی و نظام پرستاری برای پیگیری اجرای قوانین پرستاری و به‌روزرسانی و اصلاح ضوابط و مقررات فرآیندهای موجود تشکیل می‌شود.

او همچنین افزود: پیگیری موضوع بازنشستگی پرستاران شاغل در سازمان تأمین اجتماعی و همکاری به منظور برخورداری آنان به عنوان مشمولین قانون کار از مزایای قانون مشاغل سخت و رفع مشکلات موجود در این زمینه دنبال می‌شود.

کد خبر: 57496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =