بورس متعادل شد

 بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «دهم بهمن» با افت بیش از دو هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای سومین روز پیاپی بورس تهران در هفته جاری بازهم روند نزولی را طی کرد، به طوریکه روز جاری نیز شاخص کل بورس با ۲.۵۰۶ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۰۱ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۷۹ هزار و ۶۳۹ واحد ایستاد.

همچنین امروز نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس هم امروز با ۱۶۰ واحد کاهش رقم ۲۰ هزار و ۶۲ واحد را ثبت کرد و نمادهای بیمه پاسارگاد و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پویا زرکان آق‌دره نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این در حالیست که با افت ۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین حقیقی‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۵۱ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کرده‌اند.

از سویی پس از اینکه چند روزی فشار فروش بالایی را در بازار شاهد بودیم، امروز بازار به تعادل کشیده شد و با حمایت‌های حقوقی‌ها از سهم‌های لیدر و بزرگ بازار سهم‌ها در محدوده مثبت و اکثرا بالاتر از قیمت پایانی به معاملات خودشان پایان دادند، اما به نظر این برگشت بیشتر در اثر تخلیه فروشندگان درشت بازار بود و با وجود مثبت شدن سهم‌ها ارزش معاملات نسبت به دیروز کاهشی بود و روند برگشت پول های حقیقی به صندوق های درآمد ثابت همچنان ادامه دار است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد، که هیچ روندی در بورس ممتد نیست و نیاز به حرکت های اصلاحی هم وجود دارد، درحال حاضر چیزی که مشخص است با این ارزش معاملات کار بازار سهام برای برگشت به بالای حمایت‌های از دست رفته سخت است و با این وضعیت تابلوها برگشت‌ها به سمت بالا فرصت فروش محسوب می شود، مگر دوباره شاهد رشد ارزش معاملات در بازار سهام باشیم.

کد خبر: 57497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =