تقدیر شورای عالی نظام پرستاری از وزیر کار

جمعی از مدیران و اعضای شورای عالی نظام پرستاری کشور از تلاش‌های سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تصویب دستورالعمل نهایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در هیأت دولت تقدیر کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد میرزابیگی، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری و معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز دوشنبه ۱۰ بهمن در نشست اعضای شورای عالی نظام‌ پرستاری با وزیر کار گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۸۶ تصویب شد، اما اجرای آن تا سال ۱۴۰۰ به تعویق افتاد.

او افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده و اهتمام ویژه وزیر کار در نهاد ریاست جمهوری، اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ دستورالعمل نهایی این قانون در هیأت دولت تصویب شد و با ارزش‌سنجی نسبی خدمات پرستاری توسط بیمه، قیمت‌گذاری‌ها براساس بسته خدمتی تدوین و تیرماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

میرزابیگی اضافه کرد: پرستاران در تمام مقاطع تحصیلی و در تمام بخش‌های پرستاری، با هر نوع وضعیت استخدامی در همه مراکز درمانی و بیمارستانی در بخش‌های دولتی و خصوصی، مشمول این قانون تعرفه‌گذاری هستند.

در این نشست با حضور میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، تصمیماتی در حمایت از جایگاه پرستاران اتخاد و مقرر شد کارگروه مشترک تأمین اجتماعی و نظام پرستاری برای پیگیری اجرای قوانین پرستاری و به‌روزرسانی و اصلاح ضوابط و مقررات فرآیندهای موجود تشکیل شود.

همچنین مقرر شد جایگاه پرستاری در سازمان تأمین اجتماعی احیا و اعطای مزایای مدیریت پرستاری در این سازمان اصلاح شود.

پیگیری موضوع بازنشستگی پرستاران شاغل در این سازمان و همکاری به منظور برخورداری آنان به عنوان مشمولین قانون کار از مزایای قانون مشاغل سخت و رفع مشکلات موجود در این زمینه، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

حمایت از زنان پرستار شاغل در بخش خصوصی برای برخورداری از مزایای فرزند سوم، مرخصی زایمان و مرخصی شیردهی و نیز حرکت به سمت نظام پرداخت عادلانه در نظام سلامت با کمک نظام پرستاری نیز در نشست با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شد.

کد خبر: 57498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =