کوچک‌سازی دولت با عبور از بنگاه‌داری

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه افزایش درآمد حاصل از فـروش الزاماً بهبود بهره‌وری را تضمین نمی‌کند، گفت: عبور از بنگاه‌داری هم یکی از مؤلفه‌های ارتقای بهره‌وری است که به کوچک‌سازی دولت نیز کمک می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی امروز، دوشنبه ۱۰ بهمن در نشست شورای معاونان وزارت کار بیان کرد: ارتقای بهره‌وری در این وزارتخانه نیازمند اصلاح ساختاری و توجه به ظرفیت‌های مغفول است.

او همچنین به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بدنه وزارتخانه برای ارتقای بهره‌وری اشاره کرد و افزود: ارتقای بهره‌وری در وزارت کار منجر به تسریع در توسعه رفاه اجتماعی و نیز بهبود عملکرد سازمان‌های تابعه می‌شود.

مرتضوی اضافه کرد: اصلاحات ساختاری برای افزایش بهره‌وری ضروری است و در این مسیر اصلاح فرآیندهای معیوب نیز باید مدنظر باشد.

وزیر کار با بیان اینکه اصلاح منابع انسانی مهمترین رکن در ارتقای بهره‌وری است، گفت: سرمایه انسانی ما باید مجهز به تعهد و تخصص باشند.

او بیان کرد: امروزه بهره‌وری به عنوان یک فرهنگ و نگرش به کار و زندگی مطرح‌شده و نتیجه بهبود آن توسعه اقتصادی است.

مرتضوی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی کار در تـولید مـحصولات مختلف ادغام چهار عامل زمین، سرمایه، کار و سازماندهی را ضروری می‌داند، اضافه کرد: باید در افزایش خط تولید شرکت‌ها با هدف افزایش اشتغال توجه شود.

در پایان این نشست با حضور «میثم لطیفی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و «میرسامان پیشوایی» رئیس سازمان ملّی بهره‌وری ایران، جمعی از معاونین و مدیران برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در کمیته ارتقای بهره‌وری مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر: 57500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =