۳۶ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی اصفهان انجام شد

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان گفت: ۳۶ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان طی ۹ ماهه امسال انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، محمد رجالی در نشستی خبری گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۶۰ هزار بیمار در سه بیمارستان ملکی تأمین‌اجتماعی استان اصفهان بستری شدند و شمار بستری‌ها در این بیمارستان‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۶ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی انجام شده، ادامه داد: تعداد عمل‌های جراحی نیز نسبت به ۹ ماهه سال پیش ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. ‌

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان علت افزایش شمار بستری‌ها و عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مِلکی تأمین‌اجتماعی را رفع محدودیت پذیرش دوره کرونا دانست و افزود: باید توجه داشت که به دلیل تغییرات پیش آمده در وضعیت اقتصادی تقاضا برای انجام امور درمانی در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی بیشتر شده زیرا خدمات این مراکز رایگان است.

رجالی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی ۸۰۰ تخت بیمارستانی در سه بیمارستان شریعتی، غرضی و الزهرای نجف‌آباد و ۲۸ درمانگاه دارد، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی نخستین خریدار درمان و دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در کشور است.

او اضافه کرد: تأمین‌اجتماعی اصفهان با چهار هزار مرکز نیز قرارداد خرید خدمت دارد و سال گذشته هزینه‌های درمان بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد ریال و در ۹ ماهه امسال ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال حدود هشت میلیون و ۷۰ هزار ویزیت سرپایی در مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی استان انجام شده که شامل ویزیت پزشک، دریافت دارو، امور پاراکلینیکی و آزمایشگاهی است.

رجالی با بیان اینکه طرح بزرگ حذف سوبسید (یارانه) دارو در سال جاری آغاز شد، ابراز کرد: باید توجه داشت که اگرچه رقمی از میزان مصرف دارو در دست نیست اما به لحاظ هزینه‌ای، تأمین دارو دومین هزینه در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر نظام یارانه‌ای دارو کار بزرگی بود که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد برای بیمه هزینه ایجاد می‌کرد و امسال این طرح از تیرماه شروع شد که اگر با جلسات مکرر در تهران و اصفهان و عقلانیت این طرح را پیش‌نمی بردیم با مشکل مواجه می‌شدیم اما اکنون با تدابیری که شد دارو با حذف سوبسید به داروخانه‌ها می‌رسد.

رجالی خاطرنشان کرد: چند اتفاق بزرگ در دولت سیزدهم رخ داده که یکی از آنها پرداخت ۱۹۰ هزار میلیارد تومان دیون به سازمان تأمین‌اجتماعی بود و دیگری اینکه اگر چه پیش‌تر سیاست توقف توسعه در سازمان تأمین‌اجتماعی دنبال می‌شد اما در رابطه با توسعه ملکی سازمان در این دولت توانستیم مجوز ۱۲ طرح را دریافت کنیم که یکی از آنها کلنگ‌زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی در شهرک شهید کشوری است.

کد خبر: 57502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =