۲ هزار خانوار از مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی فاقد مسکن هستند

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار خانوار از مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی فاقد مسکن هستند که از این تعداد یکهزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش آتیه آنلاین، محسن توحیدی مقدم گفت: خانوارهای زیر پوشش بهزیستی به دلیل کمبود آورده کافی در طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام نکرده اند و مددجویانی ثبت نامی نیز توان پرداخت سهم آورده را ندارند.

وی افزود: از مجموع این تعداد تنها ۱۹۴ خانوار با واریزی سهم خود توانسته اند وارد فرایند واگذاری مسکن شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: خانوارهای زیر پوشش بهزیستی استان توانایی پرداخت آورده در حوزه مسکن را ندارد و در این خصوص نیازمند مشارکت دولت و خیران هستند.

وی عنوان کرد: این سازمان ساخت و تحویل ۷۹۴ واحد مسکونی برای مددجویان را در سال جاری تعهد کرد که تاکنون ۴۲۰ واحد را به این گروه تحویل داده است و مابقی نیز در دست اجرا است.

توحیدی مقدم افزود: برای ساخت این واحد ها این سازمان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است که برای سایر تکمیل سایر واحدها به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.
وی اظهار کرد: برای خانه دار شدن مددجویان با سایر سازمان ها، موسسه ها و گروه های جهادی تفاهم نامه هایی امضاء شده است که بر اساس نیاز مسکن احداث می شود.

تحویل ۶۶ واحد مسکونی به مددجویان

توحیدی مقدم در ادامه گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۶۶ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی تحویل می شود که از مجموع این تعداد ۳۷ خانوار دارای ۲ معلول و مابقی یک معلول هستند.

وی اظهار کرد: برای ساخت این فضاهای مسکونی چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نیز کمک شده است و خود آنان نیز آورده داشته اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۳ طرح اشتغال زا نیز به مناسبت این دهه افتتاح می شود که برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است و برای اجرایی شدن این طرح ها پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

جذب سه میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۴۱ میلیارد تومان اعتبار به بهزیستی این استان از محل سفر رییس جمهور برای احداث واحد های مسکونی و تسهیلات اشتغالزایی ابلاغ شد که از مجموع این میزان سه میلیارد تومان آن جذب شد.

توحیدی مقدم اظهار کرد: این میزان اعتبار در بخش های مختلف این سازمان حمایتی از جمله ساخت مسکن برای نیازمندان مددجو، تسهیلات اشتغالزایی و سایر موارد هزینه می شود.

وی افزود: از مجموع اعتبار سفر ۲۸ میلیارد تومان از محلی ملی، هشت میلیارد تومان سهم نفت و پنج میلیارد تومان نیز از محل اعتبار استانی است.

۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار مشتمل بر ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ مددجو زیر پوشش اداره کل بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند که از این تعداد؛ ۲۲ هزار و ۹۱۵ خانوار مستمری بگیرند و مابقی از خدمات غیر مستمر در بخش های مختلف بهره‌مند می شوند.

حدود ۲.۵ درصد جمعیت خراسان شمالی را معلولان تشکیل می‌دهند که رفع مشکلات اساسی آنها نیازمند همت خیران و مسوولان است. ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ نفر از جمعیت استان یک میلیون نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن و اشتغال هستند.



کد خبر: 57505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =