جراحی کاشت حلزون برای مددجویان بهزیستی رایگان شد

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: به تازگی عمل کاشت حلزون مددجویان تحت پوشش به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

افروز صفاری‌فرد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: سازمان بهزیستی برای عمل کاشت حلزون در گذشته کمک هزینه پرداخت می‌کرد و خانواده‌ها نیز مبلغی پرداخت می‌کردند اما اخیرا بستر انجام رایگان این عمل برای مددجویان فراهم شده است.
صفاری‌فرد با اشاره به گران‌قیمت بودن جراحی کاشت حلزون، افزود: این جراحی در سال ۱۴۰۰، حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه داشت و خانواده‌ها تنها نزدیک ۶ میلیون تومان از آن را پرداخت می‌کردند که خوشبختانه به تازگی از پرداخت این رقم نیز معاف شدند.
او با اشاره به همکاری سازمان با وزارت بهداشت درباره کاشت حلزون برای نوزادان شناسایی شده با اختلالات ناشنوایی، گفت: اخیراً با معاونت درمان وزارت بهداشت جلسات متعددی برای کاشت حلزون داشته‌ایم و مقرر شد اطلاعات نوزادانی را که در غربالگری‌ها شناسایی می‌کنیم به معاونت درمان ارسال کرده تا این نوزادان پشت نوبت کاشت حلزون نمانده و به سرعت این مداخله درمانی برای آنها انجام شود.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: بعد از کاشت، کودکان نیاز به خدمات تربیت شنیداری دارند که با یارانه دولتی در مراکز توانبخشی روزانه خانواده و کودک کم‌شنوا این خدمات به آنها ارایه می‌شود. با این وصف؛ این عزیزان بعد از کاشت نیز از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی خارج نمی‌شوند.
او آستانه ورود به چهار سالگی را زمان مناسب و موثر کاشت حلزون دانست و افزود: تا این سن با کاشت حلزون از ناشنوایی پیشگیری می‌شود، البته انجام این عمل جراحی در سنین بالاتر نیازمند انجام بررسی‌های دقیق‌تر است اگرچه متخصصان در مجموع معتقدند که کاشت حلزون باید تا پیش از چهار سالگی اتفاق بیفتد.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: از هر یک‌هزار نوزاد یک نفر ممکن است ناشنوا متولد شود. این بیماران باید در سه سال اول تولد شناسایی و فوری درمان شوند. در صورت تاخیر در تشخیص، توان و موفقیت عمل جارحی کاهش پیدا می کند. شخص ناشنوایی که سن متوسط ۶۵ سال دارد، در طول عمر بر بودجه‌های عمومی دولت، نزدیک ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه تحمیل می‌کند.
کد خبر: 57518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =