باز هم رنگ سبز بر تابلوی بورس نقش بست

 بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «یازدهم بهمن» با رشد بیش از ۱۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای اولین روز بورس تهران در هفته جاری روند صعودی را طی کرد، به طوریکه روز جاری شاخص کل بورس با ۱۶ هزار و ۸۷۳ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با صعودی ۶.۴۰۲ واحدی در رقم ۴۸۶ هزار و ۴۰ واحد ایستاد. از سویی امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملی، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین شاخص هم فرابورس با ۱۷۳ واحد افزایش در رقم ۲۰ هزار و ۲۳۵ واحد ایستاد و نمادهای پلیمر آریاساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۸۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۲۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

از سویی بعد از به تعادل کشیده شدن بازار طی معاملات دیروز، آخر وقت امروز نیز با شایعاتی که در مورد حل اختلافات مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا به بازار مخابره شد، شاهد رنج مثبت روی بازار سهام بودیم که باعث شد این برخی نمادهای بزرگ بازار خرید شوند.

البته باید به این نکته توجه کرد در روزی که بازار سهام مثبت شد، باز هم ارزش معاملات اصلا دلچسب نبود و همچنان حقیقی‌ها صندوق‌های درآمد ثابت رو به سهام و حق تقدم ترجیح دادند، بنابراین برای برگشت به محدوده بالای یک میلیون و ششصد هزار واحد نیاز به ارزش معاملاتی بیشتر از میزان فعلی است.

کد خبر: 57538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =