بهزیستی پیگیر برآوردن نیازهای مددجویان زلزله‌ خوی است

 دبیر ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: پیگیر تامین اعتبار و پرداخت اسرع وقت سه برابر مبلغ مستمری به یک هزار و ۷۵۰ مددجوی آسیب‌دیده از زلزله خوی هستیم.

محمدرضا کاظم‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین به اشاره به روال معمولی پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان بهزیستی در شهرستان خوی افزود: علاوه بر پرداخت مستمری ماهانه، پیگیر واریز سه برابری مبلغ مستمری به مددجویان آسیب‌دیده از زلزله هستیم. اگر این مهم محقق شود مثلا مددجویی با ۵۰۰ هزار تومان مستمری ماهانه، مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب او واریز خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور ادامه داد: هشت هزار و ۱۴۰ نفر از جمعیت این شهرستان زلزله‌زده تحت‌پوشش‌ سازمان‌ بهزیستی هستند. ارزیابی‌های اولیه پس از وقوع زلزله نشان می‌دهد که حدود یک هزار و ۷۵۰ مددجوی شهرستان خوی در ۷۰ روستا خسارت دیده‌اند. تیم‌های اعزامی درحال بررسی و ارزیابی‌های بیشتر هستند و امیدواریم تا اوایل هفته آینده به اطلاعات تکمیلی و دقیق‌تر در این زمینه دست پیدا کنیم.

کاظم‌زاده با اشاره به تفاهم‌نامه بهزیستی با بنیاد مسکن درباره بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث، افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن، بستر ساخت مسکن مددجویان آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه و طبیعی هموار شده است. بنیاد مستضعان نیز اعلام کرده آهن، مصالح و میلگرد مددجویانی که مسکن آنها از زلزله تخریب شده به صورت رایگان تامین می‌کند.

او با اشاره به ضرورت دسترسی آسیب‌دیدگان زلزله این شهرستان به وسایل گرمایشی گفت: باتوجه به اینکه این افراد باید حداقل یک تا ۱.۵ ماه در چادر اسکان پیدا کنند بنابراین تامین وسایل گرمایشی و پتو از ضروریات است، همچنین تهیه موادغذایی نیز یکی دیگر از نیازهای اساسی و اولیه است. امیدواریم با تامین اعتبار سازمانی و همچنین کمک‌های مردم و خیران، بستر تحقق این اقدامات ارزشمند و انسان دوستانه هموارتر شود.

دبیر ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور تاکیدکرد: پیگیر هستیم که ابتدای هفته پیش‌روی اعتباری مجزا به منظور تامین وسایل گرمایشی و اقلام اساسی به اداره کل بهزیستی استان آذربایجان غربی نیز تخصیص داده شود.

این مسئول سازمان بهزیستی کشور افزود: بسیاری از خیران و مردم همواره پشتوانه سازمان‌ها در زمان وقوع حواث بوده‌اند و در زلزله اخیر نیز کمک‌های خوبی از آنها دریافت شده که بلافاصله در بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است اما در صورت تداوم همیاری و دستگیری مردم عزیز، بستر به سامان رسیدن هموطنان زلزله‌دیده سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.

روز شنبه (۸ بهمن‌ماه) زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

کد خبر: 57554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =