کارفرمایان نمونه ۱۴۰۱ استان بوشهر معرفی شدند

۱۰ کارآفرین نمونه کشوری و استانی تحت پوشش بیمه ای اداره کل تأمین‌اجتماعی استان بوشهر پس از بررسی شاخص‌ها انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تأمین‌اجتماعی استان بوشهر، مدیر کل تأمین‌اجتماعی استان بوشهر در حاشیه انتخاب کارفرمایان نمونه بوشهر گفت: در نشستی با حضور کمیته ارزیابی استانی از میان ۴۴ شرکت معرفی شده توسط شعب تأمین‌اجتماعی بوشهر، شرکت پتروپالایش کنگان به عنوان منتخب برتر استانی شناخته شده و به رقابت کشوری راه یافت.

عباس دیری گفت: مهمترین شاخص‌های تعیین کارفرمایان نمونه حفظ حقوق بیمه‌شدگان با ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه‌شده و دستمزد واقعی، پرداخت به موقع و کامل حق بیمه‌ نیروی کار در مهلت مقرر قانونی، نبود مطالبات قطعی، رعایت مفاد ۹۰ قانون تأمین‌اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه پیش از شروع اشتغال به کار، رشد در جذب نیروی کار طی یک سال اخیر، استفاده کارفرما از سیستم مکانیزه و ارسال پرداخت حق بیمه، دریافت ابلاغ الکترونیک و برقراری و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت در محیط کاراست.

او با اشاره به نقش و ماهیت سازمان تأمین‌اجتماعی در گسترش چتر بیمه‌ای گفت: این سازمان به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی کشورضمن عهده‌دار بودن وظیفه اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی، نقش اساسی در پشتیبانی و صیانت از عوامل تولید و همچنین بهبود مناسبات اقتصادی- اجتماعی بر پایه ساختار و ویژگی‌های اقتصاد پویا ایفا می‌کند.

دیری نقش کارفرمایان در مناسبات اقتصادی و تعامل با تأمین‌اجتماعی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و افزود: منابع اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی کارفرمایان و کارگران تامین می‌شود و رشد و توسعه تأمین‌اجتماعی در کشور حاصل مشارکت شرکای اجتماعی به ویژه مشارکت و همراهی کارفرمایان است.

استان بوشهر حدود ۲۲۰۰۰ هزار کارگاه فعال دارد.

کد خبر: 57555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =